YAPI KREDİ
Yapı Kredi

Yapı Kredi, Türkiye'nin en değerli 10 markasından biridir.

Yapı Kredi, Türkiye'nin en değerli 10 markasından biridir.

Yapı Kredi, Türkiye'nin en değerli 10 markasından biridir.

Yapı Kredi, dijitalleşmeye verdiği önem sayesinde "Dünyanın En İyi Mobil Bankacılık Uygulaması" ödülüne layık görülmüştür.

Yapı Kredi, sürdürülebilir, müşteri odaklı bankacılık anlayışı ve yenilikçi yaklaşımı ile Türkiye'nin en değerli 10 markasından biridir.

Güçlü bir finansal hizmet grubu olan Yapı Kredi, faaliyetlerini Perakende Bankacılık (bireysel bankacılık, KOBİ Bankacılığı, Platinum Bankacılık ve kartlı ödeme sistemleri), Kurumsal ve Ticari Bankacılık ile Özel Bankacılık ve Varlık Yönetimi altında yürütmektedir. Banka'nın operasyonları, portföy yönetimi, yatırım, finansal kiralama ve faktoringden oluşan yurt içi iştirakleri ile Hollanda, Rusya, Azerbaycan ve Malta'daki yurt dışı bankacılık iştirakleri tarafından desteklenmektedir.

Sürdürülebilir ve sağlıklı akıllı büyüme

2015 yılında Yapı Kredi, 2014 yılında başladığı "Büyüme Odaklı Yatırım Stratejisi"ne devam etmiştir. Bu strateji, bir taraftan Yapı Kredi'nin sektördeki konumunu güçlendirirken diğer taraftan sürdürülebilir kârlılığını devam ettirmeyi hedeflemektedir.

Söz konusu stratejisinin ana unsurlarını dijital kanallar, ATM ve şube ağına yapılan yatırımlar ile müşteri kazanımının ve ticari verimliliğin yükseltilmesine yönelik atılan adımlar oluşturmaktadır. Bu doğrultuda Yapı Kredi, son 2 yıl içinde açılan 77 şube ile şube sayısını 1.000'e, ATM ağını ise 1.299 yeni ATM ile 4.332'ye taşımıştır. Toplam çalışan sayısı 19 bini geçen Yapı Kredi'nin, aktif müşteri sayısı aynı dönemde 1,2 milyon artışla 11 milyona, toplam müşteri sayısı 21,3 milyona yükselmiştir.

Yapı Kredi için 2015 yılı, hızla değişen dünya ve farklılaşan müşteri talepleri ile birlikte mobil bankacılık başta olmak üzere tüm dijital kanalların da geliştirilip zenginleştirildiği bir yıl olmuştur. Bankacılığın dijital dönüşümüne öncülük eden Yapı Kredi'nin son 2 yılda dijital bankacılık aktif müşteri tabanı %80 genişlemiş ve 2,6 milyon müşteriye ulaşmıştır. Bu dönemde Yapı Kredi'nin internet bankacılığı pazar payı 330 baz puan yükselerek %14,9'a ve mobil bankacılık pazar payı 147 baz puan yükselerek %12,4'e ulaşmıştır. 2015 yılsonu itibarıyla alternatif dağıtım kanallarının toplam bankacılık işlemlerindeki payı %85 seviyesinde olup, sektördeki en yüksek seviyelerden biridir.

2015 yılında Yapı Kredi, toplam nakdi ve gayri nakdi krediler hacmini %21 artırarak

210,1 milyar TL'ye taşımıştır. Banka, bu alanda %11 pazar payı ile tüm bankalar arasında 4'üncü sırada yer alırken, özel bankalar arasında ise %17 pazar payıyla 3'üncü sıradadır.

Nakdi kredilerde, özellikle yüksek değer yaratan bireysel ihtiyaç kredileri ve KOBİ kredilerindeki güçlü büyüme sayesinde hacim %21 artışla 152,5 milyar TL'ye ulaşmıştır. Banka bu alanda, %10,3 pazar payı ile tüm bankalar arasında 4'üncü sırada yer almaktadır. Özel bankalar arasında ise %16,0 pazar payına sahip olan Yapı Kredi, pazar sıralamasında son iki yıl içerisinde 1 basamak atlayarak 3'üncü sıraya yerleşmiştir.

Yapı Kredi'nin toplam mevduat hacmi %21 ile sektör ortalamasının üzerinde artmış, mevduat hacmi 130 milyar TL'ye ulaşmıştır. Banka, toplam mevduatta tüm bankalar arasında %10,2 pazar payı ile 5'inci sırada yer almaktadır. Özel bankalar arasında ise %15,3 pazar payına sahip olan Yapı Kredi, pazar sıralamasında 4'üncü sıradadır.

Yapı Kredi 2015 yılında 1.909 milyon TL net kâr elde etmiştir. Banka'nın maddi ortalama özkaynak kârlılığı %9,7 olurken, sermaye yeterlilik oranı güçlü kredi büyümesine rağmen %13,8 seviyesinde gerçekleşmiştir.

Kuvvetli ve çeşitlendirilmiş fonlama tabanı

Banka, 2015'te de fonlama kaynaklarını çeşitlendirmeyi sürdürmüştür. Yıl boyunca sendikasyon, seküritizasyon, tahvil ihracı ile diğer finansal enstrümanları kullanarak 2015 yılında yaklaşık 4,6 milyar ABD Doları kaynak sağlamıştır.

Ödüller ve başarılar

Yapı Kredi, hem bankacılık hem de sosyal konularda ihtiyaçları doğru okuyan yaklaşımı ve performansı ile büyük takdir toplamıştır. Banka, yıl boyunca hem yerel hem de uluslararası saygın kuruluşlar tarafından farklı alanlarda 30'a yakın ödüle layık görülmüştür.

Yapı Kredi, Capital Dergisi tarafından yapılan "Türkiye'nin En Beğenilen Şirketleri" araştırmasında en beğenilen 3 bankadan biri seçilirken, Marketing Türkiye tarafından "Müşterilerin Hayatını En Çok Kolaylaştıran Banka" ve "Müşteriyi En Çok Anlayan Banka" seçilmiştir. Diğer taraftan dijitalleşmeye verdiği önem ile Stevie Awards tarafından "Dünya'nın En İyi Mobil Bankacılık Uygulaması" ödülüne layık görülmüştür.

Kurumsal yönetim derecelendirme notu

2015'te Yapı Kredi'nin Kurumsal Yönetim Derecelendirme Notu 92,51'den 93,35'e yükselmiştir.

2016 yılı beklenti, hedef ve stratejiler

2016 yılında bankacılık sektörü kredi büyümesinin %13, mevduat büyümesinin ise %11 civarında olması beklenmektedir. Net faiz marjının 2015 yılı seviyesinde sabit kalacağı tahmin edilirken, takipteki kredilerde 40 baz puan artış yaşanabileceği düşünülmektedir.

Yapı Kredi, son 2 yıldır hizmet ağını güçlendirmek için şube, ATM ve çalışanlarına yaptığı yatırımlar sonucu performansını ve verimliliğini daha da artırmaya odaklanacaktır. Aynı zamanda, aktif kalitesi, sermaye ve likidite tabanını koruyarak kârlılığını sürdürecektir. Dijital dönüşümün öncü bankalarından biri olan Yapı Kredi, bu alandaki yatırımlarına 2016 yılında da devam ederek sektördeki yerini daha da güçlendirecektir. Yapı Kredi, 2016 yılında kredi ve mevduat hacimlerinin sektöre paralel büyümesini beklerken, değer yaratan bireysel ihtiyaç ve KOBİ kredilerinde sektörün üzerinde büyümeyi hedeflemektedir. Mevduat maliyetlerindeki baskıya rağmen net faiz marjı etkili kredi fiyatlaması, ücret ve komisyon büyümesi ise müşteri kazanımıyla desteklenecektir.