TAT GIDA

Tat Gıda: Domates ürünleri, domates salçası, ketçap, pastörize süt ve premium makarna kategorilerinin lider markası

Tat Gıda: Domates ürünleri, domates salçası, ketçap, pastörize süt ve premium makarna kategorilerinin lider markası

Tat Gıda: Domates ürünleri, domates salçası, ketçap, pastörize süt ve premium makarna kategorilerinin lider markası

Tat Gıda: Domates ürünleri, domates salçası, ketçap, pastörize süt ve premium makarna kategorilerinin lider markası

Tat Gıda: Domates ürünleri, domates salçası, ketçap, pastörize süt ve premium makarna kategorilerinin lider markası

Tat Gıda: Domates ürünleri, domates salçası, ketçap, pastörize süt ve premium makarna kategorilerinin lider markası

Tat Gıda: Domates ürünleri, domates salçası, ketçap, pastörize süt ve premium makarna kategorilerinin lider markası

Tat Gıda: Domates ürünleri, domates salçası, ketçap, pastörize süt ve premium makarna kategorilerinin lider markası

Tat Gıda: Domates ürünleri, domates salçası, ketçap, pastörize süt ve premium makarna kategorilerinin lider markası

Tat Gıda: Domates ürünleri, domates salçası, ketçap, pastörize süt ve premium makarna kategorilerinin lider markası

Tat Gıda: Domates ürünleri, domates salçası, ketçap, pastörize süt ve premium makarna kategorilerinin lider markası

Tat Gıda: Domates ürünleri, domates salçası, ketçap, pastörize süt ve premium makarna kategorilerinin lider markası

Üretim

Tat fabrikalarında, 2015 domates sezonunda yaklaşık 400 bin ton taze domates işlenmiştir. İşlenen domates son dönemlerin en yüksek seviyesidir. Bu domates işleme hacmi ile kapasite kullanım oranları ve verimlilikte artışlar gözlenmiştir. Sözleşmeli çiftçilikte tarım bankacılığı uygulaması devreye alınmış, Tat Gıda tarafından çiftçi için yaratılan fayda artarak devam etmiştir.

2014 yılında satın alınan Söke peynir fabrikasının da etkisiyle günlük süt işleme kapasitesi 2015 yılında %33 artarak 1.200 tona çıkmıştır. Süt ve süt ürünleri iş kolunda ve özellikle peynir kategorisinde büyüme hedeflerine paralel yatırımlar devam etmektedir.

Tat Gıda Sanayi A. Ş. ile Tekgıda-İş Sendikası arasında 6 Ocak 2015 tarihinde başlayan "İşletme Toplu İş Sözleşmesi" görüşmeleri sonucunda, sözleşme 13 Mayıs 2015 tarihinde 01.01.2015 - 31.12.2016 yürürlülük süreli olarak imzalanarak yürürlüğe girmiştir.

Finansal durum

Tat Gıda'nın cirosu 2015 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık %11 büyüme sergilemiştir. Esas faaliyet kârı bir önceki yıla göre %37 büyüyerek 70 milyon TL, sürdürülen faaliyetlerden vergi öncesi kâr ise %81 büyüme ile 64 milyon TL olarak gerçekleşmiştir.

2015'teki genel ekonomik olumsuzluklara rağmen, verimlilik artışı yoluyla, Tat Gıda güçlü kârlılık performansı sergilemiştir. Kredi borçları azaltılmış, finansal yapı güçlendirilmiştir.

Lider markalar ve yeni ürünler

Tat Gıda, 2015 yılında faaliyet gösterdiği tüm iş kollarında liderliğini pekiştirmek ve pazar pozisyonunu güçlendirmek amacıyla markalarıyla duygusal bağı kuvvetlendiren iletişim çalışmalarının yanı sıra özellikle çocukları ve gençleri hedefleyen dijital faaliyetler gerçekleştirmiştir.

2015 yılında domates salçası, ketçap ve domates ürünleri kategorilerinde liderliğini sürdüren Tat markasını modernleştirmek, gençleştirmek ve tüketicilerle yakınlaşmak amacıyla "Tatlı Domatesler" Ailesi'nin lansmanı yapılmıştır. SEK markasında markanın iyiliği koruyan ve çoğaltan vizyonunu ortaya koyan "İyilikle Beslen" iletişim kampanyasının lansmanı gerçekleştirilmiştir. 2015 yılında "iyi sütten iyi peynir" vaadi ile güçlenen peynir kategorisinde tüketici farkındalığı yaratmak hedeflenmiştir.

Lider olduğu pastörize süt kategorisinde; lezzetli ve kıvamlı ev yoğurtlarını pratik şekilde yapmak isteyenler için "SEK Yoğurda Taze Süt" ürününün lansmanı gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, gençlere yönelik "SEK Soğuk Kahve" ürünlerinin relansmanı yapılıp, ürün dijital mecralarda tanıtılmıştır. Geçmiş yıllarda çıkartılan yeni ürünlerin ciro payı artırılmıştır.

Ödüller ve başarılar

SEK ile 2015 Kristal Elma Festivali'nde "SEK Soğuk Kahve" ürünün tanıtımı için hazırlanan "Hipsterlar Ağladı" reklam kampanyası ile 1 Gümüş ve 2 Bronz olmak üzere 3 ödül kazanılmıştır.

Tat Acı Sos ürünü için hazırlanan basın ilanı ile Kristal Elma Yaratıcılık Festivali'nde "Gıda" kategorisinde Bronz ödül, 13'üncü Altın Örümcek Web Ödülleri'nde "AçkenBakma" projesi ile "En İyi Mikrosite" ve "En İyi Yiyecek Sitesi" kategorilerinde 1'incilik ödülleri alınmıştır.

Ambalaj Ay Yıldızları yarışmasında, Pastavilla Junior makarna ambalajları ve SEK'in 23 Nisan'a Özel Pastörize Süt ambalajları ile altın ödül kazanılmıştır. SEK Çikolatalı ve Meyveli Pastörize Süt ve SEK Meyve Suyu ambalajları aynı yarışmada gümüş ödüle layık görülmüştür. Tat Ketçap ambalajları ile de yetkinlik ödülü alınmıştır.

2016 yılı beklenti, hedef ve stratejiler

Tat Gıda, 2015 yılını verimlilik ve faaliyet kârı anlamında olumlu tamamlamıştır. 2016 yılında satış hacminin ve pazardaki pozisyonun güçlendirilmesi ve kuvvetli kârlılık seviyelerinin korunması hedeflenmektedir.