OTOKOÇ OTOMOTİV

OTOKOÇ OTOMOTİV

Otokoç, araç kiralama sektöründe Avis ve Budget markaları ile Türkiye'de büyümeye devam ederken; yurt dışında da yatırımlarını sürdürmektedir.

OTOKOÇ OTOMOTİV

Otokoç, araç kiralama sektöründe Avis ve Budget markaları ile Türkiye'de büyümeye devam ederken; yurt dışında da yatırımlarını sürdürmektedir.

OTOKOÇ OTOMOTİV

Otokoç, araç kiralama sektöründe Avis ve Budget markaları ile Türkiye'de büyümeye devam ederken; yurt dışında da yatırımlarını sürdürmektedir.

OTOKOÇ OTOMOTİV

Otokoç, araç kiralama sektöründe Avis ve Budget markaları ile Türkiye'de büyümeye devam ederken; yurt dışında da yatırımlarını sürdürmektedir.

OTOKOÇ OTOMOTİV

Otokoç, araç kiralama sektöründe Avis ve Budget markaları ile Türkiye'de büyümeye devam ederken; yurt dışında da yatırımlarını sürdürmektedir.

OTOKOÇ OTOMOTİV

Otokoç, araç kiralama sektöründe Avis ve Budget markaları ile Türkiye'de büyümeye devam ederken; yurt dışında da yatırımlarını sürdürmektedir.

Otomotiv perakendeciliği ve araç kiralama pazarında lider

Otokoç Otomotiv, otomotiv perakendeciliğinde Otokoç ve Birmot; araç kiralamada Avis ve Budget; sigorta hizmetlerinde Otokoç Sigorta markalarıyla faaliyet göstermektedir. Türkiye'deki yaygın ağının yanı sıra yurt dışında Kazakistan, Azerbaycan, Kuzey Irak ve Macaristan olmak üzere toplam 177 noktada hizmet vermektedir. Otokoç markasıyla Ford, Ford Trucks ve Volvo; Birmot markasıyla Fiat, Alfa Romeo, Lancia ve Jeep markalarının satış ve satış sonrası faaliyetlerini sürdürmektedir. Ayrıca, saatlik araç kiralama markası Zipcar'ı İstanbul ve Antalya'da toplam 40'tan fazla noktaya yaygınlaştırmıştır.

Otokoç Otomotiv, 2015 yılında otomotiv perakendeciliğinde Ford satışlarından %32, Fiat satışlarından %31, Alfa Romeo, Lancia, Jeep satışlarından %36, Volvo satışlarından %41 pay almıştır. Yaklaşık 79 bin sıfır araç satışı gerçekleştirerek, toplam pazardan %8 pay almaktadır. İkinci el araç satışında ise 24 bin satışla kurumsal markalar arasında liderliğini devam ettirmektedir. İkinci el ve yeni araç satışlarıyla birlikte, otomotiv perakendeciliği alanında yaklaşık 103 bin adet ile Türkiye'de bulunan birçok distribütör markadan daha fazla araç satışı yapmıştır. Kısa süreli araç kiralamada, Avis'te %33, Budget'ta %46 ciro artışı gerçekleştirmiştir. Operasyonel kiralamada ise 23 bin adetlik araç parkı ile cirosunu %11 artırma başarısını göstermiştir.

2015 yılında Ford Trucks Plaza yatırımlarına devam eden Otokoç Otomotiv'in, 3'üncü Ford Trucks 4S tesisi Konya'da faaliyete başlamıştır.

Avis ve Budget markaları ile Türkiye'de de büyümesine devam etmiş ve Avis ofis sayısını 90'a; Budget ofis sayısını da 50'ye çıkarmıştır.

Otokoç Otomotiv, 2015 yılında araç yatırımı başta olmak üzere yatırımlarını %24 artırarak 1,2 milyar TL'ye yükseltmiştir.

2015 yılının Nisan ayında yapılan lansman ile faaliyete başlayan Zipcar, 2015 yılında İstanbul'da 40 lokasyona ulaşarak kısa süreli araç ihtiyacı olan bireylere ve şirketlere hizmet vermiştir.

Ödüller ve başarılar

2015 yılında 41'inci yılını kutlayan Avis Türkiye, Skal International "En İyi Araç Kiralama Şirketi" ödülünü 6'ncı kez kazanmış, Müşteri Memnuniyeti'nde ABG Group'un EMEA Bölgesi'nde faaliyet gösteren 110'dan fazla ülke arasında 1'inci olmuştur. Türkiye'nin en dinamik araç kiralama markası Budget'ın yeni web sitesiyle birlikte, online rezervasyonlar bir önceki yıla göre %84 artış göstererek çağrı merkezi, ofis gibi satış kanalları arasında en büyük paya ulaşmıştır.

Yurt dışı yatırımları

Araç kiralama operasyonunda yurt dışında hızla büyüyen Otokoç Otomotiv, 2015 yılında da Budget markası ile ilk Avrupa yatırımını gerçekleştirmiştir. Azerbaycan, Kuzey Irak ve Kazakistan'dan sonra Budget Macaristan'ın yanı sıra 2015 yılının sonunda gerçekleştirilen Kuzey Kıbrıs ve Gürcistan yatırımları ile yurt dışındaki operasyonlarının sayısı 2016 yılında 6'ya ulaşmış olacaktır.

2016 yılı beklenti, hedef ve stratejiler

Otokoç Otomotiv, yeni yatırımlarla hizmet ağını genişletmeyi ve mevcut tesislerini yenilemeyi planlamaktadır. İkinci el operasyonunu büyüme hedefi çerçevesinde yeniden yapılandırmaktadır. Kısa süreli kiralamada Avis'te %31 büyüme ile liderliğin, Budget markasıyla ise %40 büyüme ile 2'nciliğin sağlamlaştırılması hedeflenmektedir. 2016 yılında Otokoç Otomotiv, Zipcar markası ile İstanbul'da yayılımını artırarak ulaşım alternatifleri sunmaya devam etmeyi hedeflemektedir. Araç kiralama alanında yeni ülke yatırımlarına devam ederek, büyüme stratejisinde farklı coğrafyalarda operasyonlarını yürütmeyi planlamaktadır. 2015 yılında CRM ve Müşteri İlişkileri alanlarında çalışmalara başlamıştır. 2015 yılında başlanan İnovasyon Yönetim Süreci ve 360 derece müşteri deneyimi projesi kapsamında, hem otomotiv perakendeciliği, hem de araç kiralama iş birimlerinde teknolojiyi merkez alan projeler üretilerek iş süreçlerinde verimlilik ve müşteri memnuniyeti amaçlanmaktadır.