OPET

Opet, Türkiye akaryakıt dağıtım sektöründeki 2'nci büyük şirkettir.

 

Opet, Türkiye akaryakıt dağıtım sektöründeki 2'nci büyük şirkettir.

 

Opet, Türkiye akaryakıt dağıtım sektöründeki 2'nci büyük şirkettir.

 

Opet, Türkiye akaryakıt dağıtım sektöründeki 2'nci büyük şirkettir.

 

Opet, Türkiye akaryakıt dağıtım sektöründeki 2'nci büyük şirkettir.

 

Opet, Türkiye akaryakıt dağıtım sektöründeki 2'nci büyük şirkettir.

 

Opet, akaryakıt dağıtım sektöründe, perakende satışlar, ticari ve endüstriyel satışlar, depolama ve uluslararası ürün ticareti alanlarında faaliyet göstermektedir. Ayrıca Alman madeni yağ şirketi Fuchs ile %50-50 ortaklığı Opet-Fuchs kanalıyla madeni yağların üretimi ve pazarlamasını, Türk Hava Yolları ile %50-50 ortaklığı THY-Opet ile de jet yakıtı ikmali ve satışını yapmaktadır.

Opet, 2015 yılında yaklaşık %11 büyüyen akaryakıt dağıtım sektöründe pazar payını koruyarak 2'ncilik konumunu sağlamlaştırmıştır.

2015 yılı Opet için bayi sözleşmelerini yenileme yılı olmuştur. Şirket, bu süreci hem istasyon sayısını hem de satış miktarını artırarak tamamlamıştır. Bununla birlikte yıl içinde yaşanan fiyat ve kur dalgalanmalarına karşı Şirket, risk politikaları çerçevesinde bu hareketlerden en az düzeyde etkilenmek adına gerekli adımları atarak bunun sonucunu yılsonu finansallarına olumlu anlamda yansıtmıştır.

Şirket, stratejik olarak önemli bir varlığı olan Marmara Ereğlisi Terminali'nin belli bir kapasitesini 2015 yılında çeşitli şirketlere kiralayarak ve terminalden 3'üncü taraflara hizmet vererek ilave kaynak yaratmıştır.

İştiraklerden THY-Opet, Türkiye'deki 51 havalimanının tamamında yerli ve yabancı pek çok havayoluna hizmet vermektedir. 2014 yılına göre satış hacmini %15 artırarak, 2015 yılında 4,0 milyon m³ jet yakıtı satışı gerçekleştirmiştir.

Ödüller ve başarılar

1.400'ün üzerinde Opet ve Sunpet bayisiyle tüketiciye hizmet veren Opet, "Kusursuz Hizmet Anlayışı" ile sektöründe tüketicinin ilk tercihi olmayı hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda yapılan çalışmalar sonucu 2015 yılında Şirket, başarısını aldığı pek çok ödülle perçinlemiştir.

2015 yılında Şirket'in aldığı ödüller aşağıda sıralanmıştır: Capital Dergisi / Akaryakıt Sektörünün ''En Beğenilen Şirketi" ödülü "Sevince" temalı reklam filmi / Film dalında Felis ödülü IPSOS ve Mediacat / Türkiye'nin En Samimi Markası Reklamcılar Derneği / "Sevince" temalı reklam filmi Kristal Elma Reklamcılar Derneği / Kurumsal İmaj kategorisinde Gümüş Ödül Mediacat / "Buzz Yaratan Marka" Marketing Türkiye / Sektörün En Beğenilen Markası Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK) / Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülleri kapsamında "OPET Trafik Dedektifleri Projesi" ile En İyi Uygulama ödülü

Çevreye ve topluma saygı

Kararlarını tüm paydaşlarına karşı yüksek sorumluluk anlayışı ve etik değerleri doğrultusunda alan Opet, sosyal sorumluluk projelerini bu bilinçle geliştirmekte ve uygulamaktadır. Sosyal sorumluluğa odaklanmayı kurum kültürünün bir parçası haline getiren Opet, "Tarihe Saygı", "Yeşil Yol", "Örnek Köy", "Temiz Tuvalet" ve "Trafik Dedektifleri" gibi birçok başarılı projeye imza atmıştır.

2016 yılı beklenti, hedef ve stratejiler

2016 yılının, Şirket kârlılığından ödün vermeden sektör büyümesinin üzerinde bir büyüme hedeflenen ve bu hedefler doğrultusunda gerekli yatırımların yapılacağı bir yıl olması beklenmektedir. Tüm bunların yanında, Opet'in önceliği olan müşteri memnuniyeti korunarak, yine tüketicilerin ilk tercihi olmaya devam etmesi hedeflenmektedir.