AYGAZ

Aygaz, kurulduğu 1961 yılından bu yana LPG sektöründe lider konumdadır.

 

Aygaz, kurulduğu 1961 yılından bu yana LPG sektöründe lider konumdadır.

 

Aygaz, kurulduğu 1961 yılından bu yana LPG sektöründe lider konumdadır.

 

Aygaz, kurulduğu 1961 yılından bu yana LPG sektöründe lider konumdadır.

 

Aygaz, kurulduğu 1961 yılından bu yana LPG sektöründe lider konumdadır.

 

Aygaz, kurulduğu 1961 yılından bu yana LPG sektöründe lider konumdadır.

 

Aygaz, Avrupa, Afrika ve Orta Doğu'da 17 ülkeye ihracat gerçekleştirmektedir.

Koç Topluluğu'nun enerji sektöründe faaliyet gösteren ilk şirketi Aygaz, İstanbul Sanayi Odası'nın sıralamasına göre Türkiye'nin 10'uncu büyük sanayi şirketidir ve LPG sektöründe faaliyet gösteren halka açık ilk ve tek şirket konumundadır.

Etkin bayi ve dağıtım ağı

Türkiye çapında Aygaz, Mogaz ve Lipetgaz markalarıyla hizmet veren 2.000'in üzerinde tüpgaz satış noktası bulunan Aygaz, geçmişten bugüne Türkiye'ye özgü etkin bayi yapılanması ve kurumsallaştırdığı iş kültürüyle, tüpgaz pazarında hem müşteriye yakınlığı hem de hizmet hızı ve kalitesiyle rekabet üstünlüğünü sürdürmektedir. 2015 yılında EPDK verilerine göre, yurt içi tüpgaz tüketimi %2 oranında artarak, 816 bin ton seviyesinde gerçekleşmiştir. Aygaz 2015 yılında %42 pazar payı ile liderliğini sürdürmüştür.

Aygaz'ın otogaz satışları geçen yıla göre %13 artarak 777 bin ton seviyesine gelmiştir. 2015'te dağıtım ağını %7 oranında genişleten Aygaz, 1.700'ün üzerinde lisanslı otogaz istasyonuyla Türkiye'nin en yaygın otogaz dağıtım ağına sahip olan firmadır.

Aygaz Otogaz ve Mogaz Otogaz markalarının iletişimi, 2015 yılında tüketicilerle duygusal bağı artıracak şekilde yürütülmüştür. Aygaz Otogaz ile yıllardır yapılan yüksek performans temalı iletişim, yaz döneminde son kez tekrarlanmış ve kış dönemindeki "Türkiye Yola Aygaz'la Çıkıyor" kampanyası ile "Sektörünün En Çok Tercih Edilen Markası Olma" temasına geçiş yapılmıştır. Kampanyada ayrıca LPG'nin Türkiye'nin en çok tercih edilen otomobil yakıtı olmasına da yer verilmiş ve bu sayede Türkiye'nin Aygaz'la yola çıkması ifadesinin altı daha net olarak çizilmiştir.

Yatırımlar

Aygaz ve bağlı ortaklıkları, 2015 yılında 156 milyon TL tutarında yatırım harcaması gerçekleştirmiştir. Gemi filosunun yenileme ve kapasite büyütme çalışmaları çerçevesinde 2014 yılında satışı tamamlanan 1991 yapımı Kandilli'nin yerine, 2009 Japonya yapımı ve 11.000 m3 taşıma kapasiteli "Beykoz" adı verilen gemi satın alınmıştır. Böylelikle toplam taşıma kapasitesi 33.800 m3'e çıkarılmış ve filo gemi yaş ortalaması 16'dan 11,5'e düşürülmüştür. Yatırım harcamalarındaki en büyük diğer 2 kalem tüp ve otogaz istasyon yatırımları olarak sıralanabilir.

Pürsu

2015 yılında su satışı 33 ilde, 500 bayi ile gerçekleşmiştir. 2011 yılından beri büyümekte olan damacana satışları 2015 yılında %22 oranında artarak toplam 8,1 milyon adede ulaşmıştır. Bu satış adedi ile 300'ün üzerinde şirketin yer aldığı su sektöründe ilk 5 arasında yer alınmaktadır.

Ödüller ve başarılar

  • İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB) tarafından düzenlenen, 2014 İhracat Yıldızları Ödülleri'nde "Mineral Yakıtlar" kategorisinde 1'incilik ödülü
  • Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve KA Araştırma tarafından gerçekleştirilen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) Araştırması'nda, tüpgaz alanında 3 yıl üst üste sektör 1'incisi marka seçilerek "Sürdürülen Başarı Ödülü" simgesi olan "Altın Heykel" ödülü
  • Mogaz Otogaz'ın, "Git Git Bitmez" başlıklı iletişim kampanyası ile, Reklamcılar Derneği, Reklamverenler Derneği ve Effie Worldwide Inc.'nin iş birliğiyle düzenlediği, 7'nci Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'nda "Bronz Effie" ödülü
  • Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından "Müşteri Dostu Marka-Müşteri Dostu Kuruluş" belgesi ile onurlandırılan Türkiye'nin ilk ve sektörünün tek şirketi
  • Türk Patent Enstitüsü Fikri Haklar Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonucu süreç verimliliği ve müşteri memnuniyetinde sağladığı iyileştirmeler göz önünde bulundurularak "Tüp İzleme Sistemi" başlıklı buluşa "Yılın Birinci Buluşu" ödülü, süreç verimliliği ile iş sağlığı ve güvenliğini artırması sebebiyle "Bir Tüp Taşıma Arabası" başlıklı buluşa "Yılın İkinci Buluşu" ödülü
  • Kurumsal yönetim derecelendirme notu 9,29'dan 9,36'ya yükselerek Saha Rating tarafından 3 Temmuz 2014 tarihinde yayımlanan ve 152 ülkeyi kapsayan Dünya Kurumsal Yönetim Endeksi'nde bir kez daha yer almıştır. Ayrıca BİST Kurumsal Yönetim endeksinde yer almaya devam etmiştir.

2016 yılı beklenti, hedef ve stratejiler

Aygaz'ın ana hedefi, başta LPG ve doğal gaz olmak üzere Türkiye ve potansiyel pazarların, enerji çözümleri sunan öncü şirketi olmaktır. Aygaz'ın kısa ve orta vadeli stratejilerinin başında, faaliyet gösterdiği tüm segmentlerde pazar payını büyüterek liderliğini sürdürmek ve kârlılığını artırmak gelmektedir. Uzun vadede ise Aygaz, Türkiye'nin enerji ihtiyacına çözüm olabilecek alternatif projeler üreterek enerji havuzunu genişletmeyi hedeflemektedir.

AYGAZ DOĞAL GAZ

2004 yılında kurulan ve Aygaz bağlı ortaklığı olan Aygaz Doğal Gaz, boru hatları üzerinden serbest tüketicilere doğal gazın; boru hatları üzerinden doğal gaz kullanamayan tüketicilere özel taşıma araçları ile sıvılaştırılmış doğal gazın (LNG) toptan satışı ve iletimi faaliyetlerini yürütmektedir. Faaliyetlerini, "Doğal Gaz Piyasasının Çok Yönlü Oyuncusu Olmak" vizyonuyla sürdüren Aygaz Doğal Gaz, pazar dinamiklerini ve fırsatları yakından izlemektedir.

2015 yılında toplam 930 milyon m3 satış hacmi ve 781 milyon TL ciro elde eden Aygaz Doğal Gaz, sektördeki konumunu korumuştur.