Tat Gıda


Genç, modern ve sağlıklı girişimler


Lider markalar ve yeni ürünler


Lider markalar ve yeni ürünler

Tat markası, domates salçası, ketçap ve domates ürünleri kategorilerinde 2014 yılında da liderliğini sürdürmüştür.

Sek, piyasaya sürdüğü çocuk sütleri ve soğuk kahve ürünleriyle 2014 yılında da pastörize süt kategorisinde lider konumunu korumuştur. Pastavilla ise, yeni çeşitleri ile premium makarna kategorisindeki liderliğini pekiştirmiştir.

Çocuklara yönelik gerçek çikolatalı, gerçek meyveli Sek pastörize sütler ve Tat Çap Çap sebzeli ketçap, gençlere yönelik Sek kahveli sütler ve modern ailelerin seçimi kontinental peynir çeşitleri piyasaya sürülmüştür.

Tat Gıda, 2013 yılı Aralık ayında Türkiye’de ilk olarak çocuk meyve suyunu pazara sunmak üzere Polonyalı MASPEX şirketi ile %50-50 ortaklık kurmuştur. Tedi markalı havuç bazlı içecek 2014 yılının Şubat ayında raflarda yerini almıştır.

Ayrıca, modern ev hanımlarına yönelik “Tat ile Pratik Tarifler”, çocuklara yönelik “Süt Peşinde” dijital oyun uygulamaları hayata geçirilmiştir. Gençlere yönelik “Winterfest”, “Koçfest” aktivitelerine katılım ve üniversitelerde tadım, tanıtım etkinlikleri gerçekleştirilmiştir.

Finansal Durum

Şirket satışları, iştirak satışlarına karşın, bir önceki yıla göre %11 artmıştır. Satılan operasyonlar hariç ciro artışı %17 seviyesinde gerçekleşmiştir. Büyüyen faaliyet alanlarındaki artan satışlar ve pazar payları ile verimsiz operasyonların sonlandırılmasının faaliyet kârı üzerinde olumlu etkileri olmuştur.

Tat Gıda 2014 yılında kaynaklarını daha verimli kullanmak, kârlılığını ve büyümesini sürdürebilmek adına, sektörün geleceği ve pazarın durumunu da dikkate alarak odaklanma stratejisi uygulamıştır. Stratejinin ilk uygulaması, şarküteri ve et ürünlerini ürettiği Maret markasını, arsa ve ekipmanları ile birlikte 75 milyon ABD Doları’na devretmek olmuştur. Ardından, bir süredir atıl durumda olan Harranova’daki domates işleme tesisinde Koç Topluluğu olarak sahip olunan toplam %90 oranındaki hisse, halihazırda Harranova sermayesinde %10 paya sahip olan The Morning Star Company’e devredilmiştir.

Öte yandan, Tat Gıda büyümeyi istediği süt ürünleri pazarının önemli kısmını oluşturan peynir kategorisinde ürün gamını tamamlamak üzere Moova Gıda San ve Tic. A.Ş.’nin tamamını 2014 Ağustos ayında satın almıştır. Bu operasyonla perakende peynir tonajı 800 tondan 2.600 tona yükselecektir. Moova üretim tesisi, Batı bölgelerdeki süt kaynaklarına yakın olmasının yanı sıra, 2011 yılında devreye girmiş yeni ve modern bir tesistir. Mevcut fabrikalardaki bazı proseslerin buraya kaydırılması ve tesisteki altyapının yeni ürün yatırımları için kullanılması planlanmaktadır.

Başlıca ödüller

Kalder müşteri memnuniyeti araştırmasında salça ve sos kategorisinde Tat, lider marka seçilmiştir.

Ayrıca, “ackenbakma.com” adlı mikrosite Kristal Elma Ödülleri’nde “Gümüş Elma”, Felis Yaratıcılık Ödülleri’nde birincilik kazanmıştır.

2015 ve sonrası

2015 yılında toplam 30,5 milyon TL bütçe ile Sek’te yeni ürünlere, Pastavilla ve Tat işletmelerinde ise verimlilik ve idameye yönelik yatırımlar yapılacaktır. Ayrıca, Tat’ta, tonaj ve ciro büyütülerek markanın sürdürülebilir gelişimi sağlanacaktır.

Sek’te stratejik odak, yenilikçi ve katma değerli kategorilere girerek, kârlı büyüme olacaktır.

Pastavilla’da yeni kategori girişleriyle marka imajını yükseltmek hedeflenmektedir.

Uzun vadede tüm markalar için, satış ve kazanç potansiyeli yüksek coğrafyalarda organik ve inorganik büyüme fırsatları değerlendirilecektir.