Opet


Müşteri memnuniyetinde 9 yıldır değişmeyen lider


En hızlı büyüyen akaryakıt dağıtım şirketi


Opet, akaryakıt dağıtım sektöründe, perakende satışlar, ticari ve endüstriyel satışlar, depolama ve uluslararası ürün ticareti alanlarında faaliyet göstermektedir. Ayrıca Alman madeni yağ şirketi Fuchs ile %50-50 ortaklığı Opet-Fuchs kanalıyla madeni yağların üretimi ve pazarlamasını, Türk Hava Yolları ile %50-50 ortaklığı THY-Opet ile de jet yakıtının ikmalini ve satışını yapmaktadır.

Opet, sektöründe pazar payını en çok artıran şirket olarak bu yıl da 2’nciliğini korumuştur.

İştiraklerden THY-Opet Türkiye’deki 51 havalimanının tamamında yerli ve yabancı pek çok havayoluna hizmet vermektedir. 2013 yılına göre satış hacmini %15 artırarak, 2014 yılında 3,5 milyon m³ jet yakıtı satışı gerçekleştirmiştir.

İstasyon intifa sürelerinin 5 yıla inmesi sonrası, her 5 yılda bir bedel ödememek ve istasyon kaybetme riskini ortadan kaldırmak amacı ile istasyon mülklerinin satın alınması stratejisiyle Aygaz ile %50-50 ortak kurulmuş olan Opet Aygaz Gayrimenkul A.Ş., 2014 yılsonu itibarıyla toplam 18 adet istasyonu bünyesinde bulundurmaktadır.

Opet, 2014’de Ar-Ge konusunda da önemli bir adım atarak, sıvıları gerçek zamanlı algılama ve kayıt imkânı sağlayacak elektronik algılayıcı ve nano parçacıklı etiket ve sensör sisteminin geliştirilmesi, üretilmesi ve ticareti faaliyetlerini yürütmek üzere Koç Holding ve Koç Üniversitesi’nin ortak tohum sermayesi şirketi Inventram işbirliğinde Kuantag Nanoteknolojiler Geliştirme ve Üretim Anonim Şirketi’ni kurmuştur.

Ödüller ve başarılar

1.400’e yakın Opet ve Sunpet bayisiyle tüketiciye hizmet veren Opet, “kusursuz hizmet anlayışı” ile sektöründe tüketicinin ilk tercihi olmayı hedeflemektedir. Bu hedefe ulaşmasının en önemli göstergelerinden olarak, Türkiye Kalite Derneği tarafından düzenlenen Müşteri Memnuniyeti Endeksi anketinin sonuçlarına göre dokuz yıldır üst üste sektör liderliğini elde etmiştir. Bu sonuçla birlikte Opet müşterilerine verdiği önemle kalıcı liderliği yakalamıştır.

2014 yılında Şirket’in başarısı aldığı pek çok ödülle de perçinlenmiştir:

  • Lovemark, Akaryakıt Sektöründe En Sevilen Şirket
  • Stevie, En İyi Müşteri Hizmetleri, En İyi Yeni Ürün ve Hizmet-Mobil İK
  • LACP, Altın Madalya- En İyi Sürdürülebilirlik Raporu, En Çok Gelişim Kaydeden Rapor
  • Loyalty 360 Awards, Platin Ödül- Müşteri Odaklı Çalışmalar
  • GFK Türkiye İtibar Endeksi, En İtibarlı Şirket
  • TİSK, Temiz Tuvalet- Etkililik
  • Game Changers (Oyunu Değiştirenler) Ödülleri- Temiz Tuvalet Kampanyası-“İlham Ver” kategorisi
Çevreye ve topluma saygı

Kararlarını, tüm paydaşlarına karşı yüksek sorumluluk anlayışı ve etik davranışı doğrultusunda alan Opet, sosyal sorumluluk projelerini bu bilinçle geliştirmekte ve uygulamaktadır. Sosyal sorumluluğa odaklanmayı kurum kültürünün bir parçası haline getiren Opet, “Tarihe Saygı”, “Yeşil Yol”, “Örnek Köy”, “Temiz Tuvalet” ve “Trafik Dedektifleri” gibi birçok başarılı projeye imza atmıştır.

2015 ve sonrası

Opet, yeni dönemdeki hedef ve stratejisini müşteri odaklı yaklaşımıyla ürün ve hizmet kalitesinin artırılması üzerine kurmuştur.

2015 yılında, sektördeki pek çok istasyonun 2010 yılında yapılan 5 yıllık anlaşmalarının bitecek olması sebebiyle, anlaşma yenilemeleri ve istasyon transferleri anlamında ciddi hareketlilik yaşanacaktır. Opet olarak bir yandan müşteri memnuniyeti sürdürülüp mevcut istasyon ağı korunurken, diğer yandan da bünyeye katılacak yeni istasyonlarla satış ağının genişletilmesi, pazar payının artırılması ve Şirket’in büyümesi hedeflenmektedir.