Koçtaş


2014 yılında 3 yeni mağaza açılışı


11 milyondan fazla müşteriye hizmet


20 ilde 43 Koçtaş ve 6 KoçtaşFix mağazasında 234 bin m2’lik satış alanı ile lider olan Koçtaş, 2014 yılında 3 yeni mağaza açılışı gerçekleştirerek 11 milyondan fazla müşteriye hizmet vermiştir.

Müşterilere daha yakın olabilmek ve acil tamirat, bakım ve onarım ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile açılan küçük formattaki KoçtaşFix mağazaları da 2014 yılında İstanbul’da açılan 2 yeni mağaza ile beraber büyümesini sürdürmüştür. Marka bilinirliği %100 olurken; müşteri memnuniyeti endeksinde sektör bağlılık ortalamasını 5,4 puan geçerek bağlılığı en yüksek marka olmuştur.

Uzun vadeli stratejilerini, netleştiren ve çalışanlarını bu doğrultuda eğiten Koçtaş, ticari planını revize ederek özellikle banyo, seramik, mutfak, dekorasyon, aydınlatma, yer döşemeleri ve el aletleri kategorilerinde müşterileri için destinasyon noktası, akıllarına ilk gelen adres olmayı hedeflemiştir.

Yine stratejinin bir parçası olarak, hızla gelişen teknoloji ve sosyoekonomik koşulların müşteri beklentileri ve alışveriş alışkanlıkları üzerindeki etkisine bağlı olarak şirket, ortalama 200 m2 satış alanına sahip KoçtaşFix mağazaları, Çoklu Kanal (Omnichannel) alışveriş deneyimi, “Tıkla & Gelsin” (Click & Collect) kioskları gibi sektöründe ilk defa yapılan projeleri başlatmıştır. Böylelikle Koçtaş’ın geniş ürün gamından faydalanmak isteyen tüketiciler için alternatif satış kanalları geliştirilmiştir. Halihazırda tüm KoçtaşFix mağazalarında bulunan “Tıkla & Gelsin” kiosklarının önümüzdeki dönemde tüm KoçtaşFix mağazaları ve küçük Koçtaş mağazalarına yaygınlaştırılması yolunda çalışmalar sürmektedir.

Yenilenen internet alışveriş kanalında bir önceki seneye göre %45 ciro artışı ve toplam 19 milyon ziyaret elde edilmiştir.

Mobil aplikasyon uygulaması ve mobil alışveriş sitesinin ikinci fazı tamamlanmıştır. Koçtaş, 2014’te Twitter ve Facebook dışında Instagram ve Pinterest hesaplarını da en aktif kullanan markalardan biri olmuştur. 2014 senesinde yapılan dijital pazarlama kampanyaları ile, Kristal Elma ve Doğrudan Pazarlama İletişimi Ödülleri’nde toplam 5 ödül kazanılmıştır.

Koçtaş yeni mağaza açılışları ile beraber hayata geçirdiği sosyal sorumluluk projeleri ile girdiği yeni illere de “daha güzel evler, daha güzel hayatlar” vizyonunu taşımaktadır. Adana’daki yeni mağaza açılışında Zihinsel Engelli Çocukları Yetiştirme Yurdu’nu, Kocaeli’deki yeni mağaza açılışında da Kocaeli Otistik Çocuklar Derneği binalarını yenilemiştir.

2015 ve sonrası

Nisan ayında açılacak Diyarbakır ve Mayıs’ta açılacak Samsun mağazalarına ilave olarak, şehir içi lokasyonlarda yer alan Fix mağazalarının sayısının da hızla artırılması planlanmaktadır. Koçtaş önümüzdeki yıllarda, tüm satış kanallarında gelişen müşteri deneyimi sunmaya devam edecek ve henüz yer almadığı şehirlere de öncelik vererek mağaza açılışlarını sürdürecektir.