Dayanıklı Tüketim


Dayanıklı tüketim sektöründe Türk insanını birçok ilkle buluşturan, yenilikçi ürünlerle küresel pazarlarda en hızlI büyüyen markalara sahip şirket Biziz…


BEKO

Avrupa’da son 7 yılda pazar payını en çok artıran beyaz eşya markası

4 MILYAR

ABD Doları
Beyaz eşya toplam
ürün satışı

Dayanıklı tüketim sektöründeki gelişmeler

2014 yılında, bir önceki yıla göre dünya beyaz eşya sektörünün yaklaşık %2,4 ve LCD TV pazarının %1,6 büyüme kaydettiği tahmin edilmektedir.

Ana pazar olan Avrupa’da beyaz eşya pazarı bir önceki yıla göre %4 seviyesinde büyümüştür. Batı Avrupa pazarındaki büyüme %4 seviyesinde gerçekleşirken, Doğu Avrupa pazarı, son çeyrekte bölge genelinde kaydedilen hızlı büyüme sonucu toplamda %5,6 büyümüştür.

Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da ise, süregelen karışıklıklar ekonomik faaliyetler üzerinde önemli bir baskı yaratmıştır. Mısır beyaz eşya pazarındaki daralma %10’u aşarken, Afrika kıtasının en büyük ve gelişmiş ekonomisi olan Güney Afrika’da beyaz eşya pazarı %3 civarında küçülmüştür.

Türkiye, beyaz eşya sektöründe Avrupa’nın en büyük üretim merkezi olma konumunu sürdürmüştür. BESD verilerine göre, 2014 yılsonu itibarıyla altı ana üründe ihracat 16,9 milyon adet ile bir önceki yılın %5 üzerinde gerçekleşirken, iç pazar %1,8 küçülme ile 6,7 milyon adet seviyesinde gerçekleşmiştir.

Koç Topluluğu Dayanıklı Tüketim Grubu

Arçelik A.Ş., Türkiye’de güçlü liderliğini korurken, Romanya’da Arctic ve Güney Afrika’da Defy markaları ile açık ara pazar liderliğini sürdürmüştür.

Son 7 yılda Avrupa beyaz eşya pazarında pazar payını en çok artıran ve sektörünün en hızlı büyüyen markası Beko, 2014 yılında Avrupa’nın 2’nci büyük markası konumuna yükselmiştir. Beko, Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetlerde de güçlü konumunu sürdürürken, Afrika ve Körfez ülkelerindeki etkinliğini artırmıştır. Şirket, pazar çeşitlendirmesi hedefi doğrultusunda Güneydoğu Asya bölgesine ihracatını artırmış, Beko markası ile Singapur ve Tayland lansmanlarını gerçekleştirmiştir.

Grundig markası beyaz eşya kategorisinin de ürün gamına dâhil olmasıyla birlikte, ev elektroniğinin tüm kategorilerinde ürün sunan tek Avrupalı üretici konumuna ulaşmıştır. İskandinav ülkelerinde beyaz eşya kategorisinde büyümesini sürdüren Grundig, beyaz eşya ürün gamını 2014 yılında İngiltere pazarındaki tüketicilerin de beğenisine sunmuştur. Tüketici elektroniğinde kalitesi ve tasarımı ile öne çıkan ve dünyanın pek çok ülkesinde yüksek marka bilinirliğine sahip olan Grundig, Almanya TV pazarında ilk 5 markadan biri olma konumunu sürdürmüştür.