Aygaz


Türkiye’de LPG denince ilk akla gelen, ürün ile özdeşleşmiş marka


Sosyal sorumluluk projelerinde, en az sahiplenilen alanlara yatırım yapan ve çevreci yönüyle farkındalık yaratan şirket


Koç Topluluğu’nun enerji sektöründe faaliyet gösteren ilk şirketi Aygaz, İstanbul Sanayi Odası’nın sıralamasına göre Türkiye’nin 10’uncu büyük sanayi şirketidir ve LPG sektöründe faaliyet gösteren halka açık ilk ve tek şirket konumundadır.

Etkin bayi ve dağıtım ağı

Türkiye çapında Aygaz, Mogaz ve Lipetgaz markalarıyla hizmet veren 2.200’e yakın satış noktası bulunan Aygaz, geçmişten bugüne Türkiye’ye özgü etkin bayi yapılanmasıyla, kurumsallaştırdığı iş kültürüyle, tüpgaz pazarında hem müşteriye yakınlığı hem de hizmet hızı ve kalitesiyle rekabet üstünlüğünü sürdürmektedir. 2014 yılında toplam Türkiye pazarı bir önceki yıla göre %1,6 büyürken, Aygaz %1,2 büyüme göstermiştir.

Türkiye Kalite Derneği’nin 2014 yılı Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) Araştırması’na göre Aygaz, sektördeki en yüksek müşteri memnuniyetine sahip firma unvanını sürdürmüştür.

2013-2014 yıllarında Aygaz Yaz Şenliği etkinliği kapsamında Türkiye’nin 20 noktasında 15.000’in üzerinde tüketiciye ulaşılmıştır. Etkinlikte, Koç Topluluğu’nun “Ülkem için Engel Tanımıyorum” kampanyasına dair bilgiler de katılımcılarla paylaşılmıştır.

Aygaz’ın otogaz satışları geçen yıla göre %4 artarak 688 bin ton seviyesine gelmiştir. 2014’te dağıtım ağını %6 oranında genişleten Aygaz, 1.600’ün üzerinde lisanslı otogaz istasyonuyla, Türkiye’nin en yaygın otogaz dağıtım ağına sahip olan firmadır.

Potansiyel tüketicilerin otogazla ilgili algılarını güçlendirmek amaçlı iletişim faaliyetleri “Geleceğe Yol Al” projesi altında toplanmıştır. Bu proje kapsamında iklim değişikliğine dikkat çekerek yapılabilecekleri anlatan ve LPG’yi tanıtan web sitesi www.gelecegeyolal.com adresinde yayına alınmıştır. Hem dijital hem de konvansiyonel iletişim mecraları ile proje geniş kitlelere tanıtılmış; 10 ilde düzenlenen 13 ayrı roadshow faaliyetiyle tüketicilerle birebir iletişim sağlanmıştır. Roadshow çalışmalarında 360.000’in üzerinde kişiye ulaşılmıştır.

Aygaz, otogaz dönüşüm firmaları ve atölyeleriyle sürdürdüğü ilişkilerini geliştirmek için 2014 yılında www.otogazla.com web sitesini devreye almıştır. Bu web sitesi ile aracını LPG’ye dönüştürmek isteyen tüketicilerle Aygaz Dönüşümcü Kulübü üyeleri ortak bir platformda buluşturulmuştur. Dönüşümcü Kulübü’ne yatırım yapmaya devam edilmiş, verilen eğitimlerle bu noktalardaki hizmet kalitesinin artırılması sağlanmıştır. 42 ilde 131 üye dönüşümcü ziyaret edilerek, 320 personele eğitim verilmiştir.

Yatırımlar

Aygaz ve bağlı ortaklıkları, 2014 yılında 81 milyon TL tutarında yatırım harcaması gerçekleştirmiştir. İştiraklerden Entek Elektrik Üretimi A.Ş.’nin sermayesinde AES Mont Blanc Holdings B.V.’nin sahip olduğu, sermayenin %24,81’ine denk gelen paylar satın alınarak toplam pay %24,81’den %49,62’ye yükselmiştir.

Pürsu

2014 yılında su satışı 4 bölge, 31 il, 525 bayi ile gerçekleşmiştir. Damacana satışları 2013’e göre %22 oranında artarak toplam 6,6 milyon adede ulaşmıştır. Bu satış adedi ile 300’ün üzerinde şirketin yer aldığı ve son yıllarda gerçekleşen satın almalar sonrası pazar liderinin %11 pazar payına sahip olduğu damacana su sektöründe, %2,1’lik pazar payına ulaşmıştır.

Başlıca Ödüller
  • Türkiye Kalite Derneği ve KA Araştırma tarafından “Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi” araştırmasında tüpgaz alanında sektör 1’incisi markalar olarak Gümüş Heykel ödülü (Böylece 5’inci kez müşteri memnuniyeti ödülü alınmış oldu)
  • Otogaz reklam çalışmalarıyla “EFFIE Türkiye Reklam Etkinliği” yarışmasında Bronz Effie, “Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri”nde Kırmızı Ödülü, “26’ncı Kristal Elma Yaratıcılık Festivali”nde bir Kristal, bir Gümüş, iki Bronz Elma ödülleri
  • İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB) tarafından düzenlenen “İhracatın Yıldızları Ödülleri”nde mineral yakıtlar kategorisinde 1’incilik ödülü
  • 9,29’a yükselen kurumsal yönetim derecelendirme notu ile ilan edildiği tarih itibarıyla, Türkiye’de notu en yüksek ilk 3 şirketten biri; 150 ülkeyi kapsayan Dünya Kurumsal Yönetim Endeksi’nde en iyi nota sahip ilk grup arasında
2015 ve sonrası

Aygaz’ın ana hedefi, başta LPG ve doğal gaz olmak üzere Türkiye ve potansiyel pazarların, enerji çözümleri sunan öncü şirketi olmaktır. Aygaz’ın kısa ve orta vadeli stratejilerinin başında, faaliyet gösterdiği tüm segmentlerde pazar payını büyüterek liderliğini sürdürmek ve kârlılığını artırmak gelmektedir. Uzun vadede ise, Aygaz, Türkiye’nin enerji ihtiyacına çözüm olabilecek alternatif projeler üreterek enerji havuzunu genişletmeyi hedeflemektedir.

AYGAZ DOĞAL GAZ

Doğal gaz piyasasında faaliyet gösteren Aygaz Doğal Gaz, sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) satışı ve iletimine ek olarak, yurt içi piyasadan temin ettiği doğal gazı boru hatları üzerinden kullanıcılara ulaştırmaktadır.

Şirket’in 2014 cirosu %122 artışla 962 milyon TL’ye ulaşmıştır. İthalatçı konumda olan özel sektör şirketleriyle 2014 yılı için yaklaşık 1,1 milyar m3 miktarında doğal gaz tedarik anlaşması yapılmıştır.