Arçelik


Hedef Pazar Dünya; Arçelik Küresel Oyuncu


Markalı büyüme stratejisiyle rekabetçi üstünlük


Arçelik A.Ş., 24 yıllık Ar-Ge birikimi, inovasyon gücü ve teknolojik yetkinliği sayesinde sektöründe kendini ayrıştıran, katma değerli, yenilikçi ve çevreye duyarlı ürünler tasarlayarak dünya pazarlarına sunmaktadır.

2014 yılındaki çalışmaları sonucunda;

  • 41dBA-düşük ses seviyesine sahip A-%45 enerji sınıfı ankastre fırını,
  • A+++(-%10) enerji sınıfı kurutma makinesini,
  • A+++(-%70) enerji sınıfı çamaşır makinesini,
  • A+++(-%10) enerji sınıfı bulaşık makinesini,
  • A+++(-%30) No Frost buzdolabını,
  • A+++ enerji sınıfı dikey derin dondurucuyu geliştirmiştir.

Türkiye’deki 8 Ar-Ge merkezi ve Tayvan’daki Ar-Ge ofisinde, 1.000’in üzerinde Ar-Ge çalışanı ile farklı coğrafyalardaki tüketicilerin beklentilerine uygun ve müşterilerin hayatına değer katan yenilikçi ürünler geliştirmektedir. Bu kapsamda, Çin pazarına özel buzdolabı ve çamaşır makinesi, İtalya pazarı için pizza fırını ve Güney Afrika’da elektrik olmayan bölgeler için güneş enerjisi ile çalışan buzdolabını geliştirmiştir.

  • Özel bölmesinde ideal sıcaklık ve %90’a varan nem oranı ile meyve ve sebzelerin 30 güne kadar canlı ve taze kalmasını sağlayan Everfresh® teknolojisi,
  • 9 kg yıkama 6 kg kurutma kapasiteli, su harcamadan kurutan AirDry Yıkayıcı Kurutucu teknolojisi,
  • Bulaşık makinelerinde bekleyen kirli bulaşıkların yarattığı kötü koku oluşumunu engelleyen IonFresh teknolojisi,
  • İnovasyon yetkinliğinin tasarım gücüyle birleştiği, bulaşık makinesi, ocak ve davlumbazın tek bir kontrol merkezinden kumanda edilebildiği VUX arayüzü, geliştirdiği yenilikçi uygulamalardan bazılarıdır.
Yatırımlar

Güney Afrika’daki lider beyaz eşya markası Defy’ın East London’daki Soğutucu Cihazlar İşletmesi’nde yeni gardırop tipi buzdolabı üretim hattı açılışı gerçekleştirilmiştir.

Güney Doğu Asya pazarına giriş çalışmalarını hızlandıran Arçelik A.Ş., Tayland’da bölge ülkeleri için üretim yapacak buzdolabı fabrikası yatırımına başlamıştır.

Güçlü ve istikrarlı büyümeye devam

Arçelik A.Ş. faaliyette bulunduğu pazarlardaki farklı gelişmelere karşın, güçlü ve istikrarlı büyümesini sürdürmüş, faaliyet kârlılığını artırmayı başarmıştır.

2014 yılında %13 büyüme gerçekleştirerek, 12.514 milyon TL seviyesinde konsolide ciro elde etmiştir. Net kârı 638 milyon TL’ye ulaşmıştır. Konsolide cironun %61’i uluslararası pazarlardan elde edilmiştir.

Şirket’in hisse değeri, bir önceki yıla göre %28 artmış ve yılsonu itibarıyla piyasa değeri 10,14 milyar TL’ye ulaşmıştır. 2013’te gerçekleştirdiği ilk Eurobond ihracının, uluslararası yatırımcılar tarafından büyük ilgi görmesinin ardından, 2014 yılında da 350 milyon Euro tutarında ve 7 yıl vadeli Eurobond ihracı gerçekleştirmiştir.

Ödüller ve başarılar
  • Türkiye’nin Lovemarkları Araştırması’nda, kategori bağımsız sorgulamada Arçelik Türkiye’nin en sevilen markası
  • Türkiye İhracatçılar Meclisi “Ar-Ge Liderliği”, “Teknoloji Geliştirmede Liderlik” ve “İnovaLİG-İnovasyon Stratejisi” ödülleri
  • Arçelik A.Ş., başarılı sürdürülebilirlik uygulamalarıyla 2014’te devreye giren ve 15 firmanın yer aldığı Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksi’nde
  • Arçelik A.Ş. CDP Performans Derecelendirmesinde en üst derece olan A performans skoru ile 2014 Global A Listesi: CDP İklim Performans Liderleri Endeksi’nde
2015 ve sonrası

Arçelik A.Ş., 60’ıncı kuruluş yıldönümünü kutlayacağı 2015 yılında da yine değişimin ve yeniliğin öncüsü olmaya devam edecektir.

Markalı büyüme stratejisi doğrultusunda, faaliyet gösterdiği pazarlarda pazar payını artıracak ve markalarının konumunu daha da güçlendirecektir.

Arçelik A.Ş. uzun vadede hedeflerine uygun olarak, “Dünyaya Saygılı, Dünyada Saygın” vizyonunu sürdürülebilir kârlı büyüme stratejisi ile desteklemektedir. Şirket stratejisinin ana taşıyıcılarını marka, tasarım, kalite, teknoloji ve inovasyon olarak ifade eden Arçelik A.Ş., bu alanlardaki yatırımlarını hız kesmeden sürdürecektir. Şirket, rekabetçi üstünlükleri sayesinde, daha fazla pazara ve tüketiciye ulaşacak; küresel organizasyonunu genişletmeye devam edecektir. Sürdürülebilir büyümesini destekleyen, güçlü ve istikrarlı finansal yapısı sayesinde, yüksek potansiyel taşıyan yeni pazar ve iş alanlarını değerlendirecektir.

Önümüzdeki dönemde Türkiye pazarındaki liderliğini sürdürmek, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’daki güçlü konumunu pekiştirmek ve yapmakta olduğu yatırımlarla Asya Pasifik bölgesindeki varlığını güçlendirmek şirketin odağındaki başlıca konulardır.

Arçelik A.Ş., pazar ve müşteri odaklı iş modeli ile farklı coğrafyalara özgü, müşteriye değer katan, fark yaratan, öncü, yenilikçi ve çevreye duyarlı ürün ve çözümler geliştirmeyi sürdürecektir. Geleceğe dönük iddialı hedefler belirleyebilmesinde ve bu hedeflerine ulaşma yolunda en büyük güvencesi güçlü ve global insan kaynağı olan Şirket; çalışanlarının yeteneklerini geliştirerek küresel organizasyonun etkinliğini en üst seviyeye çıkarmayı amaçlamaktadır.