Yukarı
KOÇ HOLDİNG 2014 FAALİYET RAPORU
  • Türkiye’nin en büyük şirketler topluluğu
    Topluluğumuz, cirosu ve ihracatının yanı sıra,
    Borsa İstanbul’dan aldığı pay, ödediği vergiler ve yarattığı
    istihdam ile Türkiye’nin en büyük șirketler topluluğudur.
  • Lider ve global bir oyuncu
    Koç Topluluğu, Türkiye’de ve bölgesinde lider, dünya çapında önemli bir oyuncu olma kararlılığıyla sürdürülebilir ve kârlı büyümeye odaklanmaktadır.
  • 89 yıldır paydaşları için değer yaratan bir kurum
    Türkiye ekonomisindeki dalgalanmalar karşısında 89 yıldır gücüne güç katan Koç Topluluğu, tüm paydaşları için değer yaratmayı temel amaç edinmiştir.
“Müşterilerimiz velinimetimizdir.

Daima “en iyi” olmak, vazgeçilmez hedefimizdir.

En önemli sermayemiz, insan kaynağımızdır.

Amacımız, sürekli gelişmek için kaynak yaratmaktır.

Üstün iş ahlakı ve dürüst çalışma ilkelerine uymak, düsturumuzdur.”

Vehbi Koç
Kurucu
Şeref Başkanı’nın
mesajını okumak için
tıklayınız.
Ülkemizde özel sektör yatırımlarının düşüş göstermesine rağmen, Koç Topluluğu olarak tarihimizin en büyük yatırımlarını gerçekleştirdik.
Rahmi M. Koç
Şeref Başkanı
Yönetim Kurulu
Başkanı’nın değerlendirmesini
okumak için tıklayınız.
Biz hep işimize odaklandık, uzun vadeli düşündük, memleketimiz için çalıştık.
Mustafa V. Koç
Yönetim Kurulu Başkanı
CEO’nun
değerlendirmesini
okumak için tıklayınız.
Topluluğumuz için 2014 yılının önemi, tarihimizin en büyük organik yatırım dönemi olmasıydı.
Osman Turgay Durak
CEO

Stratejimiz

Fark yaratabildiğimiz ve rekabet avantajımızın yüksek olduğu sektörlerde yer almak

YÖNETİM BECERİSİ

Uluslararası ortaklıklar ve işbirlikleri ile güçlü ve esnek yönetim felsefemizi, üstün rekabet avantajlarımız ile uzun vadeli stratejilerimizi bütünleştiriyoruz.
Çeşitlendirilmiş portföy yapısıyla farklı sektör ve coğrafyalara ait riskleri asgariye indirmek

RİSK YÖNETİMİ

Güçlü bilançomuz ve farklı iş alanlarından oluşan dengeli portföy yapımızla sektörel ve coğrafi riskleri asgariye indiriyor; verimliliğe ve sürdürülebilir kârlılığa odaklanıyoruz.
Marka gücümüzü ve teknolojiye olan hakimiyetimizi en üst düzeyde kullanabilmek

SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME

Türkiye’nin en çok Ar-Ge harcaması yapan Topluluğu olarak yenilikçi ve geniş ürün gamımızı yüksek hizmet kalitesiyle birleştiriyor ve rekabet gücümüzü artırıyoruz.
Piyasa lideri ya da en yakın takipçisi olarak ölçek ekonomisinden en iyi şekilde faydalanmak

LİDERLİK

Penetrasyon oranı düşük ve büyüme potansiyeli yüksek sektörlerdeki şirketlerimiz ve yarattığımız güçlü markalarla lider pozisyonlardayız.
Enerji bölümünü indirmek için tıklayınız.
  • Ülkemizin enerji ihtiyacını karşılamak için dur durak bilmeden çalışan, tarihi yatırımlara imza atarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan Biziz…

    3 MİLYAR

    ABD Doları
    Fuel Oil
    Dönüşüm Projesi yatırım tutarı

    1 MİLYAR

    ABD Doları
    Cari Açığın
    Azaltılmasına Katkı
  • Geleceğe taşıyacak dev yatırımlar

    Ülkenin üretim gücüne güç katma

    Devamı için tıklayınız.

  • Müşteri memnuniyetinde 9 yıldır değişmeyen lider

    En hızlı büyüyen akaryakıt dağıtım şirketi

    Devamı için tıklayınız.

  • Türkiye’de LPG denince ilk akla gelen, ürün ile özdeşleşmiş marka

    Sosyal sorumluluk projelerinde, en az sahiplenilen alanlara yatırım yapan ve çevreci yönüyle farkındalık yaratan şirket

    Devamı için tıklayınız.

  • ENTEK

    Koç Topluluğu’nun elektrik üretim şirketi olan Entek toplam 364 MW gücünde kurulu kapasiteye sahiptir. Bunun 300 MW’ı iki doğal gaz çevrim santrali (Kocaeli ve Bursa), 2 MW’ı gaz motoru bazlı kojenerasyon tesisi (İstanbul Koç Üniversitesi) ve 62 MW’ı ikisi Karaman’da, biri Samsun’da olmak üzere üç hidroelektrik üretim santrali olarak dağılmaktadır.

    2014 yılında 5.500 MW yeni yatırımın devreye alınması sonucunda, Türkiye kurulu gücü 69.516 MW’a, özel üretim şirketleri tarafından işletilen santrallerin kurulu gücü ise 38.191 MW’a ulaşmıştır. 2014 yılsonu itibarıyla özel sektör elektrik üreticileri arasında kurulu güç bazında %1,1 oranla yer alan Entek’in özel sektör üretimi içindeki payı ise %0,95 seviyesinde gerçekleşmiştir. 2014 yılı konsolide satış geliri 395 milyon TL olmuştur.

    Ana ortaklardan olan AES’in Türkiye pazarından çıkmak istemesi neticesinde hisseleri diğer ana ortaklar olan Koç Holding ve Aygaz tarafından satın alınmıştır. Entek’in işletmedeki santrallerinin yanı sıra, 625 MW’lık bir ithal kömür santral projesinde %50 hissesi bulunmaktadır. Enerji Borsası’nı işletmek üzere kurulan EPİAŞ adlı şirkete de %0,05 oranında hissedar olunmuştur.

    Toplam 364 MW gücünde kurulu kapasite

    Devamı için tıklayınız.

  • DEMİR EXPORT

    Türkiye’nin en köklü ve büyük madencilik şirketlerinden biri olan Demir Export, 2014 yılında ülke genelinde 13 farklı maden işletmesinde demir cevheri, bakır konsantresi, krom konsantresi, kömür üretim ve satışı gerçekleştirmiştir.

    2014 yılında Manisa Soma’da bulunan Eynez Doğu Yeraltı Kömür Projesi’nde kömür üretimi için gerekli ekipmanlar sahaya getirilmiş, ilk üretim panosunun hazırlığı tamamlanmıştır. Hazırlık çalışmalarında üretilen yaklaşık 40.000 ton kömürün satışı gerçekleştirilmiştir. Demir Export, “yeraltından çıkan en değerli varlık çalışanlarımızdır” ilkesiyle ülkemizde yeraltı kömür madenciliğinin kazalarla anılan kaderini değiştirmek için sektördeki şirketlerden farklı olarak ilk kez yapılan ve iş güvenliği standartlarının en üst seviyelerde tutulduğu tam mekanize kömür madeni yatırımını tamamlamak üzeredir.

    Bakırtepe Altın Projesi’nin iptal edilen Çevresel Etki Değerlendirme raporu revize edilmiş ve Aralık 2014 sonunda yeni ÇED Olumlu Belgesi alınmıştır. Kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde, revize ÇED kapsamında önceki teknik çalışmaların kapsamı derinleştirilerek, sosyal etkileri daha hassas bir şekilde dikkate alan değişiklikler yapılmıştır. 2015 yılında yatırımın tamamlanarak ilk altın üretiminin gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.

    Türkiye’nin en köklü ve büyük madencilik şirketlerinden biri

    Devamı için tıklayınız.

Otomotiv bölümünü indirmek için tıklayınız.
  • Türk otomotiv sektörünün kuruluşuna ve global pazarlara açılmasına öncülük eden, üretim ve ar-ge gücümüzle ülkemizi küresel ölçekte güçlü bir şekilde temsil eden Biziz…

    %23

    Liderliğini sürdüren
    Koç Topluluğu otomotiv şirketlerinin
    pazar payı

    3,5

    MİLYAR TL
    Koç Topluluğu otomotiv şirketlerinin yatırımları
  • Türkiye’nin ticari gücü

    Türkiye’nin en genç ticari araç ürün gamı

    Türkiye’nin en yüksek üretim kapasitesine sahip otomotiv şirketi

    Türk otomotiv sektörünün ihracat şampiyonu

    Devamı için tıklayınız.

  • Türkiye otomotiv sektöründe tarihi yatırımlar

    Türkiye’nin hafif ticari araç pazarı lideri

    Türkiye’nin en çok satan hafif ticari aracı Doblo’nun üreticisi

    Türkiye’nin binek otomobil ve hafif ticari araç üreten tek şirketi

    Devamı için tıklayınız.

  • Sektöründe Türkiye’nin ilk ve tek ödüllü Ar-Ge Merkezi

    60 yıldır tarıma yön veren teknoloji lideri

    Türk otomotiv sektörünün halen faaliyette olan en eski üretici kuruluşu

    46 bin traktör ile üretimde rekor

    Devamı için tıklayınız.

  • Türkiye’nin ilk elektrikli otobüs üreticisi

    Türkiye’nin ana muharebe tankı geliştirilmesinin ana yüklenicisi

    5 yıldır 25 yolcu ve üzeri otobüs segmentinde en çok tercih edilen marka

    Devamı için tıklayınız.

  • OTOKOÇ OTOMOTİV

    Otokoç Otomotiv, Otokoç, Birmot, Avis, Budget ve Otokoç Sigorta markalarıyla toplam 169 noktada faaliyet göstermektedir. Otokoç markasıyla Ford, Ford Trucks ve Volvo, Birmot markasıyla Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep markalarının satış ve satış sonrası hizmetlerini sunmaktadır.

    Otokoç Otomotiv, 2014 yılında otomotiv perakendeciliğinde Ford satışlarından %32, Fiat’tan %32, Alfa Romeo, Lancia, Jeep satışlarından %42, Volvo satışlarından %47 pay almıştır. Yaklaşık 62 bin yeni araç satışı gerçekleştirerek, toplam pazardan %8 pay almaktadır. İkinci el araç satışında ise 20 bin adetlik satışla kurumsal markalar arasında liderliğe yükselmiştir. Kısa süreli araç kiralamada, Avis’te %24, Budget’ta %36 ciro artışı gerçekleştirmiştir. Operasyonel kiralamada ise 20.764 adetlik araç parkı ile cirosunu %28 artırma başarısını göstermiştir. Araç kiralama operasyonunda Azerbaycan ve Kuzey Irak’tan sonra 3’üncü yurt dışı yatırımı olarak Kazakistan’da faaliyete başlanmıştır.

    Otokoç İstanbul Sultanbeyli’de Ford Trucks Plaza yatırımı tamamlanarak yılın son çeyreğinde faaliyete geçmiş, 19 Kasım’da da resmi açılışı gerçekleştirilmiştir. Kütahya dual bayisinin yatırımı tamamlanmış, Ford ve Fiat markalarında distribütörlerin belirlediği standartlarda hizmet verilmeye başlanmıştır. Otokoç Ankara’da yapılan yatırım sonrası yeni tesise taşınmıştır. Ford, Fiat ve Volvo markalarında hizmet veren İstinye dual bayisi yapılan yatırımlarla premium bayi standartlarına kavuşmuştur. Ayrıca Otokoç Tarsus şubesi showroom ve servisi iki kat büyütülmüştür. Avis ofis sayısı 86, Budget ise 47 adede ulaşmıştır.

    1928 yılından beri otomotiv sektörüne değer katan köklü geçmiş

    Türkiye’nin ilk araç kiralama şirketi AVIS ile 40 yıllık liderlik

    1 saatten - 47 aya kadar araç kiralama hizmeti veren tek şirket

    Devamı için tıklayınız.

Dayanıklı Tüketim bölümünü indirmek için tıklayınız.
  • Dayanıklı tüketim sektöründe Türk insanını birçok ilkle buluşturan, yenilikçi ürünlerle küresel pazarlarda en hızlI büyüyen markalara sahip şirket Biziz…

    BEKO

    Avrupa’da son 7 yılda pazar payını en çok artıran beyaz eşya markası

    4 MİLYAR

    ABD Doları
    Beyaz eşya toplam
    ürün satışı
  • Hedef Pazar Dünya; Arçelik Küresel Oyuncu

    Markalı büyüme stratejisiyle rekabetçi üstünlük

    Devamı için tıklayınız.

  • Yenilikçi yaklaşım ile güçlü teknolojik altyapı

    Geniş servis ağı

    Yurt içinde %50’den fazla pazar payıyla lider

    2000 yılında 300 bin adet üretim kapasitesi ile başlayan Arçelik-LG, bugün yıllık 1,5 milyon adet üretim kapasitesi ve toplam 791 personel ile yoluna devam etmektedir. Tedarik yapılan yan sanayide ise yaklaşık 1.000 kişiye endirekt olarak istihdam sağlanmaktadır.

    Arçelik-LG Orta & Yakın Doğu ve Avrupa’nın en büyük klima üreticisidir. Yenilikçi yaklaşımı, güçlü teknolojik altyapısı, geniş dağıtım ve servis ağı sayesinde yurt içinde %50’den fazla pazar payıyla lider konumunu muhafaza etmektedir. Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Bağımsız Devletler Topluluğu başta olmak üzere 50’den fazla ülkeye üretiminin %50’sini ihraç etmektedir.

    2014 yılında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından düzenlenen 3’üncü Ar-Ge Merkezleri zirvesinde iklimlendirme alanında en iyi Ar-Ge merkezi seçilmiştir.

Bankacılık ve Sigorta bölümünü indirmek için tıklayınız.
  • Finans sektöründe hizmet ağını sürekli geliştirerek, müşterisine en iyi ürün ve hizmeti sunmak için gece gündüz çalışan Biziz…

    195

    Milyar TL
    Yapı Kredi
    konsolide aktif
    büyüklük

    %20,8

    Kredi Kartları’nda
    liderliği getiren
    pazar payı
  • Yapı Kredi’nin 70’inci yılı, sektördeki konumunu güçlendirmek ve uzun vadede sürdürülebilir kârlılığı yakalamak amacıyla hayata geçirdiği büyüme stratejisinin de ilk yılı olmuştur.

    Devamı için tıklayınız.

  • YAPI KREDİ'NİN İŞTİRAKLERİ

    Yapı Kredi’nin performansını destekleyen ve sektörlerinde öncü konumlara sahip birçok finansal iştiraki bulunmaktadır.

    Yapı Kredi Leasing, finansal kiralama işlem hacminde %18,3, Yapı Kredi Faktoring faktoring cirosunda %16,9 pazar payı ile liderliğini sürdürmektedir. Yapı Kredi Portföy Yönetimi yatırım fonlarında %18,0, Yapı Kredi Yatırım ise hisse senedi işlem hacminde %7,4 pazar payıyla 2’nci büyük konumdadır.

    Devamı için tıklayınız.

  • KOÇ FİNANSMAN

    Müşterilerinin ihtiyaçlarına, satış noktasında finansman alternatifleri sunmak üzere kurulan Koç Finansman, başta otomotiv sektörü olmak üzere mortgage, eğitim, beyaz eşya ve benzeri alanlarda, birden fazla sektörde ve marka bağımsız olarak kredi hizmeti sunan tek finansman şirketidir.

    2014 yılında başlattığı Kültür Yolculuğu projesi ile vizyon, misyon ve değerlerini yeniden tanımlayan Koç Finansman, “Biz Varız” temasıyla gelecekteki kültür odaklarının temelini “Müşteri Odaklılık” ve “Yenilikçilik” olarak belirlemiştir.

    Bu yaklaşım ile 2014 yılında Bayi Stok Finansmanı İş Modeli’ni ürünleri arasına katan Koç Finansman, “BAF-Koç Finansman” markası ile ürünü, sektördeki benzerlerinden farklılaştırarak müşteri odaklı bir içerikle hayata geçirmiş;“Öncü ve Yenilikçi Şirketiz” söylemini pekiştirmiştir.

    Devamı için tıklayınız.

Diğer Sektörler bölümünü indirmek için tıklayınız.
  • Tüketicilerimizin memnuniyetini en yüksek seviyede gözeterek, onların hayatına dokunan birçok alanda hizmet noktalarını hızla genişleten ve yenilikçi ürünler sunan Biziz…

    %73

    Ciro payı ile Tat Gıda domates ürünlerinde lider

    5.255

    Yatlık kapasite ile Setur Marinaları pazar lideri
  • Genç, modern ve sağlıklı girişimler

    Lider markalar ve yeni ürünler

    Devamı için tıklayınız.

  • DÜZEY

    1975 yılında kurulan Düzey Pazarlama 2014 yılını ciro olarak %16’lık bir büyümeyle tamamlamıştır.

    Düzey Pazarlama; Koç Topluluğu’nun ürettiği Tat, Sek, Pastavilla markalı gıda ürünlerinin yanı sıra, 2014 yılında grup dışına çıkan Maret ürünleri ile Landlite Enerji Tasarruf Ampulleri, Ekin Bakliyat, Prenses Şeker ve Sony marka pillerin dağıtımını, 2003 yılından itibaren geliştirerek kullandığı distribütörlük ile sürdürmektedir. Ayrıca büyük şehirlerin potansiyelini göz önüne alarak bu yerlerde kendi ekibi ile sahada yer almaktadır.

    Diğer taraftan, dağıtımına 2011 yılı içerisinde başlanan İtalya’nın lider gıda şirketi Ferrero’ya ait Nutella ve Kinder markalı ürünlerin satış ve dağıtımı gelişerek devam etmektedir. Düzey, lojistik ve teknolojik altyapısını da dağıtımını aldığı yeni markalara paralel olarak geliştirmektedir.

    Devamı için tıklayınız.

    39 yıllık köklü geçmiş

    2014 yılında %16’lık büyüme

  • SETUR

    Setur, sunduğu hizmetler ve çıkardığı ürünler ile 1973 yılından bu yana sektörün en büyük oyuncusu konumundadır.

    Gümrüksüz Satış Mağazaları

    Setur’un gümrüksüz satış mağazası operasyonları 7 havalimanı, 6 kara sınır kapısı, 9 deniz limanı ve 1 diplomatik mağaza olmak üzere 23 merkezde 619 personel ile sürdürülmektedir.

    İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı mağazası yaklaşık 3.500 m2 satış alanı ile Setur’un en büyük mağazası konumundadır. Atatürk Havalimanı’nda yer alan Setur “exclusive” mağazası ise 2014 yılında yeni konsept bir Burberry mağazası ve bir Mon Blanc, gözlük ve saat mağazası olmak üzere, 2 ayrı noktada hizmet verir hale getirilmiştir.

    Setur ayrıca 2014 yılında, mağazalarına Ayvalık Liman ve Gaziantep Havalimanı mağazalarını eklemiştir.

    Herkes için engelsiz turizm

    Devamı için tıklayınız.

  • SETUR MARİNALARI

    Setur Marinaları, Kalamış ve Fenerbahçe, Yalova, Ayvalık, Çeşme, Kuşadası, Marmaris, Finike, Kaş, Antalya ve Midilli Marina olmak üzere toplam 10 marinada yatçılara dünya standartlarında hizmet vermektedir. Yurt içinde 5.255, yurt dışında 257 olmak üzere toplam 5.512 adetlik kapasiteye sahiptir. %24 pazar payıyla yurt içinde pazar lideri olan Setur Marinaları’nın 2014 yılı doluluk oranı %100 olarak gerçekleşmiştir.

    Toplam 10 marinada hizmet

    Dünya standartlarında servis

    Devamı için tıklayınız.

  • DİVAN

    Divan Grubu 18 otel, 1 residence, 19 pastane, 42 fırın, 13 restaurant, 2 stadyum operasyonu, 3 ziyafet birimi ile faaliyet göstermektedir. Sektörde otelcilik, üretim, davet organizasyonu, cafe-restaurant işletmeciliğini bir arada yaparak sinerji yaratmakta, bunun da etkisi ile başta otelcilik olmak üzere büyüme stratejileri doğrultusunda genişleme planlarını hayata geçirmektedir.

    Divan ayrıca otelcilikte “Divan” markasına ek olarak, “Divan Suites” ve “Divan Express” markalarını yaratmıştır.

    Aynı zamanda rezidans sektöründe “Divan Residence” ve “Managed by Divan” markaları ile de özel projelerde yer almaktadır.

    Divan “En Güzel Anlar, En Güzel Tatlar”

    Divan “Lezzet Yolculuğu”

    Divan “Size Özel Bir Marka”

    Devamı için tıklayınız.

  • KOÇTAŞ

    41 mağazası ve 218.000 m2’lik satış alanı ile sektör lideri olan Koçtaş, 2013’te 5 yeni mağaza açılışı gerçekleştirerek bulunduğu il sayısını 21’e çıkarmış ve aynı yıl Koçtaş kasalarından 10 milyondan fazla müşteri geçmiştir. Şirket’in müşterilere daha yakın olabilmek ve tüketicilerin daha basit ve anlık tamirat, bakım ve onarım ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile açılan küçük formatlı Koçtaş Fix mağazalarının sayısı ise 2013 yılında İstanbul’da açılan 2 yeni mağaza ile beraber 4’e ulaşmıştır.

    Koçtaş’ın marka bilinirliği %100 olurken; müşteri memnuniyeti endeksinde sektör bağlılık ortalamasını 6 puan geçerek sektördeki bağlılığı en yüksek marka olmuştur.

    2014 yılında 3 yeni mağaza açılışı

    11 milyondan fazla müşteriye hizmet

    Devamı için tıklayınız.

  • RMK MARİNE

    Koç Topluluğu’na katıldığı 1997’den bu yana süper yat, römorkör, açık deniz hizmet gemisi, tanker ve askeri gemi inşa projeleri gerçekleştiren RMK Marine, “Tasarım, Geliştirme ve Üretim için NATO Kalite Güvence Gerekleri”ni sağladığını belgeleyen NATO AQAP 2110 sertifikasına sahip yegâne özel sektör tersanesidir.

    En Büyük Muharip Gemi

    RMK Marine, Türkiye’nin en büyük “Muharip Gemi” inşa projesini gerçekleştiren özel sektör tersanesi olma ayrıcalığını devam ettirmektedir.

    Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa edilen 4 Arama Kurtarma gemisinin sonuncusu da 2014 yılında başarıyla teslim edilmiş ve hizmete alınan gemiler açık denizlerde görevlerini sürdürebildiklerini ispat etmişlerdir. Garanti süreleri sona eren 3 geminin kesin teslimleri 2014 yılında yapılmış, dördüncüsünün ise 30 Nisan 2015’de yapılması planlanmıştır.

    Proje yönetimi ve sistem mühendisliği ile entegre çözümler sunan öncü ve lider özel sektör tersanesi

    Devamı için tıklayınız.

  • KOÇSİSTEM

    2015 yılında Türkiye bilgi teknolojileri sektöründeki 70’inci yılını kutlayacak olan KoçSistem, elde ettiği %17’lik büyüme ile 2014 yılında da hizmet verdiği pazarlardaki varlığını güçlendirmiştir.

    IDC’nin açıkladığı 2014 raporuna göre, Şirket’in kurumsal bulut bilişim hizmetleri markası Maximus, %22,9 pay ile Türkiye Kurumsal Bulut pazarındaki liderliğini sürdürmüştür.

    Türkiye bilgi teknolojileri sektöründe 70 yıla doğru

    Devamı için tıklayınız.

  • BİLKOM

    30 yıldır değişime yön veren global bilişim markalarının Türkiye distribütörlüğünü yürüten Bilkom, katma değerli hizmet anlayışıyla sektöründe fark yaratmakta ve Türkiye’nin dijital yaşam koçu olma misyonuyla başarı çıtasını her geçen gün yükseltmektedir.

    Apple, ASUS ve Graphisoft gibi bilgi çağının trend yaratan markalarının tüm Türkiye’de satış ve dağıtım faaliyetlerini katma değerli distribütörlük stratejisi altında yürüten Bilkom, 2014 yılında %120’nin üzerinde büyüyerek satış hacmini 760 milyon TL’nin üzerine çıkartmış, gerek büyüklük ve gerek rekabetçi insan kaynakları ve operasyonel verimlilik seviyesiyle sektördeki konumunu güçlendirmiştir.

    30 yıldır global bilişim markalarının Türkiye distribütörü

    2014 yılında %120’nin üzerinde büyüme

    Devamı için tıklayınız.

  • RAM DIŞ TİCARET

    Ram Dış Ticaret kuruluşundan bu yana komşu ülke pazarlarında ve Türkiye’de, müşteri memnuniyetine önem veren güvenilir bir ortak olarak ticari faaliyetlerini sürdürmektedir.

    2014 yılında, Topluluk ana ve yan sanayi şirketlerinin kullandığı yassı çelik ürünlerinin merkezi satın alma yolu ile tedarik faaliyetleri, Erdemir ve Borçelik firmalarından artan bir hacimle sürdürülmüş ve 320.000 ton malzeme, Topluluk şirketleri için önemli avantajlar sağlanarak temin edilmiştir.

    Komşu ülke pazarlarında ve Türkiye’de güvenilir ticari ortak

    Devamı için tıklayınız.

  • ZER MERKEZİ HİZMETLER

    11 yıldır toplu satınalmanın yarattığı sinerji, sahip olduğu uzmanlık ve tedarikçi ağıyla Zer, müşterilerine pazarlama, hizmet, malzeme ve lojistik alanlarında değer yaratarak verimlilik sağlamakta ve şirketlerin ana işlerine daha çok odaklanmasını mümkün kılmaktadır. Yarattığı hacim ile maliyet ve rekabet avantajı sağlarken, aynı zamanda konularında uzman satınalma kadrosuyla uzmanlık merkezi olarak da hizmet sunmaktadır.

    Zer, tedarikçi yönetimini de üstlenerek tedarikçi sayısının optimize edilmesini, temin edilen hizmet ve ürünlerin kalitesinin standartlaştırılmasını sağlamaktadır. Sürdürülebilirlik kriterleri ve kontrat yönetimi ile müşterileri ve tedarikçileri için katma değer yaratan bir iş ortağı konumunda olmaya devam etmektedir.

    Sürdürülebilirlik kriterleri ve kontrat yönetimi ile müşteriler ve tedarikçiler için katma değer yaratan iş ortağı

    Devamı için tıklayınız.