Yukarı

Yapı Kredi

Piyasa payları

  • Aktif büyüklüğüne göre Türkiye’nin 4’üncü en büyük özel bankası
  • Kredi hacminde %9,5 pazar payıyla 5’inci
  • Mevduat hacminde %9,1 pazar payıyla 6’ncı
  • Kredi kartı bakiyesinde %20,6 pazar payıyla lider
  • Finansal kiralamada %14,8, faktoringde %16,9 pazar payıyla lider
  • Yatırım fonlarında %18,2 pazar payıyla 2’nci, hisse senedi aracılık işlemlerinde %6,9 pazar payıyla 3’üncü
  • Şube sayısında %8,6 pazar payıyla 5’inci
  • Mobil bankacılıkta %10,9 pazar payıyla öncü

Toplam Aktifler

160 milyar TL

Maddi Ortalama Özkaynak Kârlılığı

%16,7 (Yapı Kredi Sigorta satış geliri dahil %25,7)

Ortaklık Yapısı

Koç Finansal Hizmetler %81,80
Halka Açık %18,20

www.yapikredi.com.tr

Yapı Kredi, 2013 yılında müşteri tabanını güçlendirirken kârlılığını arttırmış, likiditesini etkin bir şekilde yönetirken, sermaye yapısını da sağlamlaştırmıştır.

2013 yılı değerlendirmesi

Türkiye’nin 4’üncü büyük özel bankası olarak bankacılık sektöründeki en köklü ve sağlam kurumlardan biri olan Yapı Kredi, 2013 yılında zorlu faaliyet koşullarına rağmen müşteri odaklı bankacılık yaklaşımından ödün vermemiştir. Banka, 2013 yılında konsolide net kârını Yapı Kredi Sigorta satışı hariç tutulduğunda %13 artışla 2,4 milyar TL seviyesine taşımış, maddi ortalama özkaynak kârlılığı ise %16,7 seviyesinde gerçekleşmiştir. Aynı dönemde Banka’nın sermaye yeterlilik oranı, odaklı yaklaşımı sayesinde %16 ile rakipler arasında en yüksek düzeye ulaşmıştır.

Senenin en önemli gelişmelerinden biri Yapı Kredi’nin Temmuz ayında gerçekleştirdiği ve 1,3 milyar TL sermaye kazancı elde ettiği sigorta iştirak satışı olmuştur. Bu doğru zamanlı ve başarılı işlem kapsamında Allianz ile 15 yıllık bankasürans ortaklığı için münhasırlık anlaşması da yapılmış olup, Yapı Kredi’nin geniş şube ağından ve yenilikçi alternatif dağıtım kanallarından sigorta ve bireysel emeklilik ürünlerinin müşterilere sunulmaya devam etmesi sağlanmıştır.

Başarılı bir yılın ödülleri

Yapı Kredi’nin hem bankacılık hem de sosyal konularda ihtiyaçları doğru okuyan yaklaşımı ve bunun sonucundaki performansı büyük takdir toplamıştır. Yıl boyunca, ürünlerden eğitim faaliyetlerine, marka değerinden sosyal sorumluluk projelerine kadar 20’ye yakın ödüle layık görülmüştür. Financial Times’ın Avrupa’nın en büyük şirketleri arasında yaptığı sıralamada, Yapı Kredi 64 kademe birden yükselerek 194’üncü sıraya ulaşmış, Erste Group araştırmasına göre ise Orta ve Doğu Avrupa Bölgesi’nin en yüksek büyüme vaat eden 10 bankasından biri seçilmiştir.

Öte yandan, Brand Finance’in açıkladığı dünyanın en değerli 500 Bankası listesine de 135’inci sıradan ilk kez girmiştir. Yapı Kredi özel bankacılık alanında Global Finance Market Review tarafından En İyi Özel Bankacılık ödülüne layık görülmüştür. Bunun yanında Yapı Kredi; yönetici geliştirme, uygulamada mükemmellik, iç denetim ve engelsiz bankacılık konularında yerli ve yabancı birçok prestijli ödülün daha sahibi olmuştur.

Müşteri odaklı akıllı büyüme

Müşteri memnuniyetini ön planda tutan Yapı Kredi, 2013 yılında kredi hacmini %28 artırarak ekonominin finansmanına sağladığı kaynağı yılsonu itibarıyla toplam 99,4 milyar TL’ye taşımıştır. Kredilerde büyümenin başlıca öncüleri hem tüketici hem de şirket kredileri olmuştur. Kredilerin aktifler içindeki payı %62’ye yükselirken, menkul kıymetlerin aktifler içindeki payı %14 seviyesine düşmüştür. Mevduat tabanı ise %24 artarak 88,5 milyar TL’ye ulaşmıştır. Bu başarının ardında doğru ürünü, doğru müşteriye, doğru fiyatla ve doğru kanal üzerinden sunmaya odaklı Akıllı Büyüme stratejisi yatmaktadır.

Kuvvetli ve çeşitlendirilmiş fonlama tabanı

2013’te Yapı Kredi, stratejik önceliklerden biri olarak fonlama kaynaklarını çeşitlendirmeye devam etmiştir. Bu doğrultuda sendikasyon, seküritizasyon, tahvil ihracı ve diğer enstrümanlar kullanılarak yaklaşık 5,2 milyar ABD Doları kaynak sağlanmıştır.

Sürekli genişleyen yenilikçi hizmet ağı

Yapı Kredi müşterilerine en hızlı ve kolay hizmeti sunmak adına yıl boyunca şube ağını daha da genişletmeye ve yenilikçi yaklaşımıyla alternatif dağıtım kanallarını geliştirmeye devam etmiştir. 2013 yılında 21 adet yeni şube açan Yapı Kredi, yılsonu itibarıyla 949 şubesi ile %8,6 pazar payına ve 5’inci en büyük şube ağına sahiptir. Bunun yanında Yapı Kredi, 3.000 gelişmiş ATM’si, yılda toplam 42 milyon çağrı karşılayan iki ödüllü çağrı merkezi, 3,2 milyon müşteriye ulaşan internet bankacılığı ve öncü mobil bankacılığı ile toplam 9,7 milyon müşterisine hizmet vermeye devam etmiştir. Yapı Kredi, alternatif dağıtım kanallarının bankacılık işlemlerindeki payı %83 ile Türk bankacılık sektörünün öncüleri arasındaki yerini 2013 yılında da korumuştur.

2014’e bakış

Her zaman ilklerin bankası olan Yapı Kredi 2014’te 70’inci yılını kutlayacak ve kuruluşundan bu yana olduğu gibi “Hizmette sınır yoktur” anlayışıyla hizmet vermeye devam edecektir. Banka, müşteri odaklı yaklaşımıyla sektörde pozitif ayrışarak tartışmasız liderlik vizyonu çerçevesinde öncü pozisyonunu pekiştirmeyi hedeflemektedir. Bu kapsamda Yapı Kredi verimlilik, altyapı, insan kaynağı ve hizmet ağı yatırımlarını hızlandırmayı öngörmektedir.