Yukarı

Tat Gıda

Toplam Ciro

(milyon TL)
793

İç Piyasa Pozisyonu

Ketçapta %31,8 ciro payıyla,
Salçada %30,6 ciro payıyla,
Domates ürünlerinde %64,8 ciro payıyla
Pastörize sütte %37,8 ciro payıyla
Premium makarnada %51,5 ciro payıyla lider

Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

%6

Vergi Öncesi Kâr

27 milyon TL

Net Kâr

2 milyon TL (Durdurulan faaliyetlerin etkisi hariç 22 milyon TL)

Ortaklık Yapısı

Koç Holding %43,65
Diğer Koç %9,68
Kagome Co. Ltd. %3,73
Sumitomo Corp. %1,53
Halka Açık %41,41

www.tatgida.com.tr

Sağlıklı, genç ve pratik ürünler ile Tat Gıda ürün portföyü gelişiyor.

Türkiye’de pastörize süt kategorisini genç ve yenilikçi ürünlerle büyüten marka; SEK

1967 yılında kurulan Tat Gıda, 2003’ten bu yana Tat, Sek, Maret ve Pastavilla markalarını çatısı altında bulunduran Türkiye’nin en büyük gıda şirketlerinden biridir.

Liderliğe ve yeni ürünlerle öncülüğe devam

Tat markası, domates salçası, ketçap ve domates ürünleri kategorisinde liderliğini devam ettirmiş olup, attığı yenilikçi adımlar ile sos, hazır yemek ve mayonez segmentlerinde iddiasını güçlendirmektedir.

SEK markası, artan rekabete rağmen, piyasaya sürdüğü yeni nesil ürünler ile pastörize süt kategorisinde liderliğini sürdürmüştür. UHT süt, yoğurt, ayran, meyve suyu, sahlep ve krema gibi pastörize süt harici segmentlerde de satışlarını büyüten SEK, artık pazarda, geniş bir süt ürünleri ailesi olarak faaliyet göstermektedir.

Maret markası, özellikle sosis ve salam kategorilerindeki güçlü konumu ile toplam şarküteri pazarının önde gelen markalarından biri durumundadır. Maret, marka bilinilirliği ve güvenilirliği ile piyasanın en değerli markalarından biri olmaya devam etmiştir.

Pastavilla markası, yeni çeşitleri ve ürün portföyünü destekleyici sosları ile premium makarna kategorisinin lider markası olma özelliğini korumuştur.

2013’te Tat, SEK, Maret ve Pastavilla markaları ile toplam 36 adet yeni ürün lansmanı gerçekleştirerek portföyünü güçlendirmiştir.

  • Büyüyen sos kategorisinde “Tat Acı Sos” ailesi,
  • Pazarda yüksek ciro hacmine sahip balık kategorisinde ton balığı konserve çeşitleri,
  • Süt ve süt ürünlerinde kahveli, vanilyalı ve portakallı 3 farklı çeşit “Çikolata Süt”,
  • Et kategorisinde en yüksek ciro sağlanan 2 ürün grubu sucuk ve sosiste “Geleneksel Sucuk” ve “Altın Seri Sosis”,
  • Premium makarnada “Pastavilla Tam Buğday”
ürünlerini pazara sunmuştur.

2013 yılının aktif satın alma ve satış işlemleri

Tat Gıda’nın bağlı ortaklığı Harranova Besi ve Tarım Ürünleri’nin faaliyetlerinin durdurulmasına ve stratejik opsiyonların değerlendirilmesine karar verilmiştir. Tat Gıda ayrıca, Tat Tohumculuk’taki paylarını 15 milyon TL bedel ile Kagome Co. Ltd. şirketine satmıştır. Türkiye’de çocuk meyve suyu pazarına öncülük amacıyla da, Avrupa’nın en büyük içecek firmalarından biri olan Polonyalı Maspex şirketiyle önemli bir iş birliğine imza atılmıştır.

Başlıca ödüller

2013’te SEK Süt İşletmesi’nin kalitesi, Avrupa Birliği tarafından da tescillenmiştir. AB norm ve direktiflerine uygun olarak Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı liderliğinde yapılan denetimlerde; hijyenik ortamda gerçekleşen üretimin tam izlenebilirliği tespit edilmiş, ürün kalitesi ve üretim sürecinin AB standartlarında olduğu saptanan İşletme’ye Avrupa Birliği’ne ihracat yapma izni verilmiştir.

Ayrıca, Tat markası, Effie ödüllerinde gıda kategorisinde “Gümüş” ödülü kazanmış; Kalder müşteri memnuniyeti araştırmasında salça ve sos kategorisinde “Lider” marka seçilmiş; yurt dışı markalaşma çalışmalarında önemli bir devlet desteği olan Turquality programına kabul edilmiştir. SEK markası ise, BrandSpark Türkiye Alışveriş Tutum ve Alışkanlıkları Araştırmasında 500 ml Light Günlük Süt ürünüyle “2013’ün En İyi Yeni Ürünü” ödülünü kazanmıştır.

2014 ve sonrası

2014 yılında, Tat, SEK, Maret ve Pastavilla markalarıyla, lider olunan pazarlarda katma değerli ürünler ile liderlik pekiştirilip, kârlı büyürken, büyüme potansiyeli yüksek kategorilerle ilgili tüketici farkındalığı yaratılarak satış hacmi oluşturulacaktır. Bilinirliği artırmak amacıyla sürekli ve tutarlı iletişim yapılırken, uzman marka algısını güçlendirmek amacıyla yeni ürün lansmanları gerçekleştirilecektir.

Gelecek 5 yıl içerisinde Tat Gıda cirosunun yaklaşık iki misline ulaşması hedeflenmektedir. Uzun vadede; yurt içi pazarlarda ciro artışı sağlayacak kategorilere odaklanarak ölçeği büyütmek hedeflenirken, satış hacmini ve kârlılığı artırmak önceliklidir. Yurt dışı pazarlarda ise ana stratejiler; markalı ve perakende ürünleri satış oranını artırmak, distribütör ile mikro dağıtıma yönelmek, tüketiciye yönelik destekleri artırmak, satılan mamul portföyünü ve müşteri sayısını artırmaktır.