Yukarı

Opet

Toplam Ciro
(milyon TL)
17.846

İç Piyasa Pozisyonu

Beyaz ürünlerde

%19,1 pazar payı ile 2’nci

Siyah ürünlerde

%13,4 pazar payı ile 2’nci

Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

%19

Vergi Öncesi Kâr

314 milyon TL

Net Kâr

258 milyon TL

Ortaklık Yapısı

Tüpraş %40,00
Diğer Koç %10,00
Öztürk Grubu %50,00

www.opet.com.tr

Türkiye akaryakıt dağıtım sektöründe 8 yıl üst üste müşteri memnuniyetinde lider

OPET, Beyaz ürün pazarındaki sınırlı büyümeye rağmen, satışlarını 2012 yılına göre miktarsal olarak %10 artırmayı başarmıştır.


Pazar paylarında istikrarlı artış

Opet; akaryakıt dağıtım sektöründe, perakende satışlar, ticari ve endüstriyel satışlar, depolama ve uluslararası ürün ticaretinin yanı sıra iştirakleri ile madeni yağlar ve jet yakıtı alanlarında da faaliyet göstermektedir. Şirket, Alman madeni yağ şirketi Fuchs ile %50-50 ortaklığı olan Opet-Fuchs kanalıyla madeni yağların üretimi ve pazarlamasını, Türk Hava Yolları ile %50-50 ortaklığı olan THY-Opet kanalıyla da jet yakıtının ikmalini ve satışını yapmaktadır.

Opet, “kusursuz hizmet anlayışı” ile sektöründe tüketicinin ilk tercihi olmayı hedeflemektedir.

Opet, 2013 yılında beyaz ürün pazarındaki sınırlı büyümeye rağmen, satışlarını 2012 yılına göre miktarsal olarak %10 artırmayı başarmıştır.

Ulusal ve uluslararası ödüllerle dolu bir yıl

2013’te Opet başarısını birçok ödülle pekiştirmiştir. Bunlardan en önemlisi, Türkiye Kalite Derneği tarafından düzenlenen Müşteri Memnuniyeti Endeksi anketinin sonuçlarına göre üst üste 8’inci defa elde edilen Opet sektör liderliğidir. Böylece Opet müşterilerine verdiği önemle kalıcı liderliği yakalamıştır.

Diğer önemli ödüller ise şunlardır:

  • Gfk: En İtibarlı Şirket
  • Lovemark: En Sevilen Şirket
  • Stevie: Yılın Şirketi ve Temiz Tuvalet Sosyal Sorumluluk Projesi
  • Capital: Sektöründe En Beğenilen Şirket
  • Media Cat: En Samimi ve En Çok Konuşulan Şirket

Çevreye ve topluma saygı

Kararlarını tüm paydaşlarına karşı yüksek sorumluluk anlayışı ve etik davranışı doğrultusunda alan Opet, sosyal sorumluluk projelerini bu bilinçle geliştirmekte ve uygulamaktadır. Sosyal sorumluluğa odaklanmayı kurum kültürünün bir parçası haline getiren Opet, “Tarihe Saygı”, “Yeşil Yol”, “Örnek Köy” ve “Temiz Tuvalet” gibi birçok başarılı projeye imza atmıştır. Bunların yanı sıra 2013’te, Milli Eğitim Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü’nün de dahil olduğu, “Trafik Dedektifleri” isimli çocuklar için trafik eğitim projesi başlatılmıştır.

2014 ve sonrası

Opet, yeni dönemdeki hedef ve stratejisini müşteri odaklı yaklaşımıyla ürün ve hizmet kalitesinin artırılması üzerine kurmuştur. Bir yandan müşteri memnuniyeti sürdürülürken, diğer yandan da istasyon ağının genişletilerek pazar payının artırılması ve Şirket’in büyümesi planlanmaktadır.

Mevcut bayi yapılanmasına ilave olarak, markalarının rekabet gücünü artırmak için stratejik yerlerdeki istasyonlara mülk yatırımı yapma stratejisi benimsenmiş ve bu amaçla Opet - Aygaz ortaklığıyla Opet Aygaz Gayrimenkul A.Ş. şirketi kurulmuştur. Bu şekilde Opet’in ve otogazdaki iş ortağı Aygaz’ın pazardaki varlıklarının daha sağlam ve kalıcı temellere oturtulması hedeflenmektedir.