Yukarı

Koçtaş

Koçtaş’ın marka bilinirliği %100 olurken; müşteri memnuniyeti endeksinde sektör bağlılık ortalamasını 6 puan geçerek sektördeki bağlılığı en yüksek marka olmuştur.


41 mağazası ve 218.000 m2’lik satış alanı ile sektör lideri olan Koçtaş, 2013’te 5 yeni mağaza açılışı gerçekleştirerek bulunduğu il sayısını 21’e çıkarmış ve aynı yıl Koçtaş kasalarından 10 milyondan fazla müşteri geçmiştir. Şirket’in müşterilere daha yakın olabilmek ve tüketicilerin daha basit ve anlık tamirat, bakım ve onarım ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile açılan küçük formatlı Koçtaş Fix mağazalarının sayısı ise 2013 yılında İstanbul’da açılan 2 yeni mağaza ile beraber 4’e ulaşmıştır.

Koçtaş’ın marka bilinirliği %100 olurken; müşteri memnuniyeti endeksinde sektör bağlılık ortalamasını 6 puan geçerek sektördeki bağlılığı en yüksek marka olmuştur.

Uzun vadeli stratejilerini yaptığı derinlemesine araştırma ve projelerle netleştiren Koçtaş, özellikle banyo, seramik, mutfak, aydınlatma, yer döşemeleri ve el aletleri kategorilerinde müşterileri için temel referans noktası, akıllarına ilk gelen adres olmayı hedeflemektedir. Bu kategorilerdeki üstünlüğünü her alanda vurgulayan Koçtaş; 2013 yılında gerçekleştirdiği imaj kampanyalarıyla konumunu pekiştirmiştir.

Bu yıl 4’üncüsü düzenlenen Koçtaş Açık Fikir İç Mekan Tasarım Yarışması’na Mardin’den Antalya’ya kadar 25 farklı üniversiteden 119 proje katılmıştır. Yarışmayı kazanan projenin bu yıl ilk defa Koçtaş mağazalarında satışa sunulmak üzere değerlendirilmesi planlanmaktadır.

Yenilenen internet alışveriş kanalında önceki yıla göre %50 ciro artışı sağlanmış, yeni internet sitesini yıl boyunca 15 milyon kişi ziyaret etmiştir.

Gelişen trendler ve değişen müşteri beklentileri sonucunda Koçtaş mobil aplikasyon uygulaması ve mobil alışveriş sitesi Temmuz ayında aktif olarak tüketicilerin kullanımına sunulmuştur. Bugüne kadar 20.000’den fazla tüketici mobil aplikasyonu kullanmaya başlamıştır.

Koçtaş 2013’te Twitter ve Facebook dışında Instagram ve Pinterest hesaplarını da aktif kullanan markalardan biri olmuştur. Twitter takipçi sayısı 10.000’e yaklaşırken, Facebook’da beğeni adedi yaklaşık 100.000 seviyesindedir.

Zamanın ruhuna uygun olarak uzun süredir yapılmakta olan müşteri memnuniyeti araştırması tamamen online bir sisteme dönüştürülerek “Gerçek Müşterinin Sesi” olarak güncellenmiştir. Kasalardan çıkan fiş numarası ile online olarak bir ankete katılan gerçek müşterilerin o günkü deneyimlerini öğrenmek amacı ile sistem geliştirilmiştir.

Yine tüketici talepleri göz önüne alınarak müşterilerin küçük tamir-bakım ihtiyaçlarını karşılayan 200-300 m2’lik Koçtaş Fix mağazalarında “Tıkla&Gelsin” (Click&Collect) kioskları kurulmuş, Koçtaş’ın geniş ürün gamından faydalanmak isteyen tüketiciler için alternatif bir satış kanalı geliştirilmiştir. “Tıkla&Gelsin” kiosklarının 2014’de tüm Koçtaş Fix mağazaları ve küçük format Koçtaş mağazalarına yaygınlaştırılması hedeflenmektedir.

Şirket’in 2014 hedefi uzun vadeli stratejiler doğrultusunda banyo, seramik, mutfak, aydınlatma ve el aletleri kategorilerindeki gücünü daha çok ortaya koyarak tüketicilerin bu kategorilerde akıllarına ilk gelen marka olma yolunda çalışmaktır.