Yukarı

Dayanıklı Tüketim


1955’de öncülük ettiğimiz yatırımla, bugün Türkiye’nin dayanıklı tüketimde %50’den fazla pazar payıyla en yaygın dağıtım ağına sahip lider markası Arçelik’i kurduk. Zamanın ruhu küresel büyümeyi fısıldarken, Beko markamızla Türkiye’yi dünya pazarlarında yükselterek 5 ülkede 14 üretim merkezi ile 100’den fazla ülkede ürün ve hizmet sunan yükselen bir global oyuncu haline geldik.


Önümüzdeki dönemde de sürdürülebilir kârlı büyüme hedefimiz doğrultusunda; marka ve müşteriye odaklanan stratejimiz ile faaliyet gösterdiğimiz pazarlardaki payımızı artıracağız, gelişmekte olan pazarlardaki varlığımızı güçlendireceğiz. Ar-Ge ve inovasyona dayalı yatırımlarımızla katma değeri yüksek ürün ve hizmetler sunarak hem tüketicinin hem de zamanın ruhunu okumaya devam edeceğiz.



Avrupa’nın en büyük 3’üncü beyaz eşya şirketi olan Arçelik A.Ş.; Türkiye’deki güçlü liderliğinin yanı sıra, Romanya’da Arctic ve Güney Afrika’da Defy markaları ile açık ara pazar liderliğini sürdürmüştür.


2013 yılında dayanıklı tüketim pazarındaki gelişmeler

Başta Avrupa ve Amerika’yı etkileyen ve dünya genelinde yatırımların gelişmekte olan ülkelere kaymasına neden olan ekonomik krizin etkilerinin, 2013 yılında azalmaya başladığı görülmektedir. Dünya beyaz eşya pazarının, 2013 yılında, bir önceki yıla göre %3 büyüdüğü tahmin edilmektedir.

Batı Avrupa pazarı %1 seviyesinde daralırken, Doğu Avrupa beyaz eşya pazarı %3,9 büyüme kaydetmiştir. Batı Avrupa’nın en büyük beyaz eşya pazarlarından İngiltere, Fransa ve İspanya küçülürken; İtalya pazarı büyümüştür. Doğu Avrupa’da bölgenin en büyük pazarı Rusya ve Polonya büyürken; Romanya pazarı daralmıştır. Bölgenin hızla büyüyen pazarları ise Ukrayna ve Estonya olmuştur.

Arçelik A.Ş.’nin hedef pazarlarından Orta Doğu’da, bölge genelinde süregelen siyasi ve politik sıkıntılar nedeniyle daralma gözlenmiştir.

Türki Cumhuriyetler bölgesinin en büyük ve önemli pazarlarından Kazakistan küçülmüştür.

Kuzey Afrika ve özellikle Mısır’da, siyasi belirsizlik ve iç karışıklıklar etkili olmuştur.

2013 yılında, Türkiye beyaz eşya pazarı bir önceki yıla göre yaklaşık %6 büyüme kaydederek, 6,85 milyon adet seviyesine ulaşmıştır.

Koç Topluluğu Dayanıklı Tüketim Grubu

Avrupa’nın en büyük 3’üncü beyaz eşya şirketi olan Arçelik A.Ş.; Türkiye’deki güçlü liderliğinin yanı sıra, Romanya’da Arctic ve Güney Afrika’da Defy markaları ile açık ara pazar liderliğini sürdürmüştür.

Global beyaz eşya markası Beko, son 6 yılda Avrupa pazarında pazar payını en çok artıran marka konumundadır. Beko, Batı Avrupa’nın en çok satılan buzdolabı markasıdır. Ayrıca, 2013 yılında Batı Avrupa beyaz eşya pazarında 2’nciliğe yükselmiştir. İngiltere ve Litvanya pazarlarında liderliğini sürdürürken; Fransa ve Polonya beyaz eşya pazarlarında ilk 3 markadan 1’i haline gelmiştir. Almanya, Belçika, Romanya ve Ukrayna pazarlarında pazar payını en çok artıran marka olmuştur. Fransa, İtalya, Avusturya ve Polonya’da ise pazar payını en çok artıran ilk 3 markadan 1’i konumundadır.

Arçelik A.Ş., Orta Doğu Bölgesi’nde daralan pazarlara rağmen, Beko markası ile Ürdün, İsrail ve Irak’ta ürün grubu bazında pazar liderliklerini korumuştur. Körfez Ülkeleri genelinde yürüttüğü satış, servis ve kanal yapılandırma faaliyetleri sonucunda, bölgede etkinliğini artırmıştır. Başta Suudi Arabistan ve Yemen olmak üzere tüm ülke pazarlarında Beko tercih edilen marka haline gelmiştir.

Türki Cumhuriyetler’de beyaz eşya pazarındaki konumunu korumuş; Kazakistan’da pazar payını artırmıştır.

Afrika kıtasındaki yaygınlığını artırmış; iş hacmini büyütmüştür. Kuzey Afrika pazarındaki penetrasyonunu artırmıştır. Orta Afrika bölgesinde, yüksek oranda ciro büyümesi sağlamış; Angola, Gabon, Sudan, Etiyopya gibi ülkelerde Beko markasını tercih edilen markalardan biri haline getirmiştir. Başta Gana, Senegal ve Fildişi olmak üzere Batı Afrika ülkelerinde Beko markalı satış faaliyetlerine başlamıştır. 2013 yılında, 30 Afrika ülkesine Beko markasıyla satış gerçekleştirilmiştir.

Arçelik A.Ş., 2013 yılında da global pazar dinamiklerini ve gelişmeleri yakından takip etmiş; pazar çeşitlendirmesi hedefi doğrultusunda uzak coğrafyalarda iş geliştirmeye başlamıştır. Organik büyüme stratejisi kapsamında, geleceğe dönük potansiyeli yüksek olan Güneydoğu Asya bölgesine ihracatını artırmıştır. Asya pazarlarına yayılma amacına uygun olarak Singapur lansmanını gerçekleştirmiştir.

Arçelik A.Ş., bugüne kadar tüketici elektroniğinde kalitesi ve tasarımı ile öne çıkan Grundig markasını, beyaz eşya ürünlerinde de kullanmaya karar vermiş; markanın, zamandan bağımsız ve sade tasarım kimliğine uygun olarak geliştirilen Grundig beyaz eşya ürünlerinin lansmanını ilk defa Köln’deki Living Kitchen Fuarı’nda gerçekleştirmiştir.