Yukarı

Aygaz

Toplam Ciro
(milyon TL)
6.005

İç Piyasa Pozisyonu

Kurulduğu 1961 yılından bu yana LPG sektörünün lideri
Tüpgazda %42,6,
Otogazda %24,3,
Toplam LPG pazarında %28,7 pazar payı ile lider

Uluslararası Pozisyon

Avrupa’nın 5’inci büyük LPG dağıtım şirketi

Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

%10

Vergi Öncesi Kâr

237 milyon TL

Net Kâr

205 milyon TL

Ortaklık Yapısı

Koç Holding %40,68
Diğer Koç %10,53
LPG DC %24,52
Halka Açık %24,27

www.aygaz.com.tr


53 yıldır kendimizi geliştirerek müşterilerin değişen ihtiyaçlarını ve beklentilerini en iyi şekilde karşıladık, ailenin bir parçası olduk.


Kurulduğumuzdan bu yana güven ve kalite ile özdeşleşerek sektörün lider markası olduk.


İstanbul Sanayi Odası’nın 2012 yılı sıralamasına göre Türkiye’nin 10’uncu büyük sanayi şirketi olan Aygaz, LPG sektöründe faaliyet gösteren halka açık ilk ve tek şirket konumundadır.

Tüpgaz

2011 sonunda sektör öncüsü olarak küçük tüplere gövde kuşağı uygulayarak, hem tüketicilerin Aygaz markalı küçük tüpü diğerlerinden kolaylıkla ayırabilmeleri, hem de temiz ve estetik görünümlü tüpleri daha huzurlu şekilde kullanabilmeleri amaçlanmıştır. 2013’te aynı çalışma ev tüplerine de uyarlanmış, doğa desenli ev tüpü gövde kuşağının geniş kapsamlı deneme çalışması gerçekleştirilmiştir. Hem bayi, hem de müşteri tarafında yüksek memnuniyet yaratan çalışma satışlara da olumlu yansımıştır.

LPG sektöründe ilk defa gerçekleştirilen “Aygaz Yaz Şenliği Anadolu Yollarında” etkinliğinde 2013 yaz döneminde Aygaz eğitim tırıyla 13 farklı noktada toplamda 1 milyon kişiye ulaşılmıştır. Etkinlikte güvenli ve doğru tüpgaz kullanımıyla ilgili bilinçlendirme çalışması yapılmıştır.

Otogaz

Aygaz ve Mogaz markalı otogaz ürünlerinin konumlandırması gözden geçirilmiş, logoları ve isimleri değişen tüketici beklentilerine göre yenilenmiştir. Aygaz Euro LPG+ markası, Aygaz Otogaz ismiyle değiştirilirken, yeni iletişim tonuyla ilk olarak kışa özel ürün kampanyası için Ocak ayında tüketicilerle buluşmuştur. Mogaz Maxi LPG+ markası ise Mogaz Otogaz olarak yenilenmiş ve 2013 sonunda tüketicilere duyurulmuştur. 2013’te, Aygaz Grubu markaları olarak 1.500’ün üzerinde istasyonla Türkiye’nin en yaygın dağıtım ağına sahip olma unvanı elde edilmiş ve istasyonların haritada görüntülendiği www.aygaznerede.com sitesi açılmıştır.

650 dönüşümcü atölyesini bir araya getiren Aygaz Dönüşümcü Kulübü aracılığıyla hem otogaz pazarını genişletmek, hem de mevcut otogaz pazarındaki araçları istasyonlara yönlendirmek amacıyla iki kampanya faaliyete geçirilmiştir. Kampanya döneminde otogaz pazarının yıllık %3 oranında büyümesi sağlanmıştır. Otogaz pazarını büyütmek amacıyla 2012’de başlatılan bilinçlendirme kampanyası “Geleceğin Yakıtı: LPG”, 2013 yılında 12 ilde düzenlenen etkinliklerle tüketicilere doğrudan erişecek şekilde genişletilmiştir. Etkinlik boyunca, otogazın performanslı, güvenli, yaygın, çevreci ve ekonomik bir yakıt olduğu bilgisi tüketicilere aktarılmıştır.

Yatırımlar ve Aygaz-Mogaz birleşmesi

Aygaz ve bağlı ortaklıkları, 2013’te 40 milyon ABD Doları tutarında yeni yatırım yapmıştır.

Aygaz A.Ş. Yönetim Kurulu tarafından 2012’de alınan karar doğrultusunda Mogaz Petrol Gazları A.Ş. ile birleşme işlemi 22 Ocak 2013 itibarıyla tamamlanmıştır. Başarıyla tamamlanan birleşme süreci sonucunda operasyonel verimlilik ve kârlılıkta artışın yanı sıra marka bilinirliğinde de yükselme sağlanmıştır.

Pürsu

Faaliyetleri devam eden Aydın/Nazilli ve Sakarya/Sapanca doğal kaynak su dolum tesislerine, 2013’te Bursa/Uludağ kaynağı da eklenmiştir. Damacana su pazarının yıllık %2 oranında küçüldüğü 2013’te Pürsu satışları bir önceki senenin %22 üzerinde gerçekleşmiştir.

Önümüzdeki dönemde Aygaz, özellikle büyük şehirlere ve henüz Pürsu satışının olmadığı bölgelere yönelik satış ve pazarlama faaliyetlerine ağırlık verecektir.

Başlıca Ödüller

  • Aygaz, TSE tarafından Türkiye’de bir ilk olarak, Müşteri Dostu Kuruluş ve Müşteri Dostu Marka olarak belgelendirilmiştir.
  • Aygaz markaları, Türkiye Kalite Derneği tarafından gerçekleştirilen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi LPG Distribütörleri kategorisinde 1’incilik ödülünü kazanan markalar arasında yer almıştır.
  • Aygaz Faaliyet Raporu’na “Uluslararası Stevie Ödülleri”nde Bronz ödül verilmiştir.
  • Reklamın stratejisini ve satışa yönelik etkinliğini ölçen Effie Ödülleri’nde Mogaz Otogaz’ın “Git Git Bitmez” kampanyası Gümüş ödül, Aygaz Otogaz’ın “Kartopu” kampanyası ise Bronz ödül kazanmıştır.
  • Reklam dünyasının prestijli ödülü Kristal Elma Ödülleri’nde, Aygaz Otogaz, “Kartopu” kampanyası ile Kristal Elma kazanırken, “Uzaktan Kumanda” kampanyası ile ise Gümüş Elma ödülünü almıştır.

2014 ve sonrası

Aygaz’ın ana hedefi, başta LPG ve doğal gaz olmak üzere Türkiye ve potansiyel pazarların, enerji çözümleri sunan, öncü şirketi olmaktır. Aygaz’ın kısa ve orta vadeli stratejilerinin başında, faaliyet gösterdiği tüm segmentlerde pazar payını büyüterek liderliğini sürdürmek ve kârlılığını artırmak gelmektedir. Uzun vadede ise Aygaz, Türkiye’nin enerji ihtiyacına çözüm olabilecek alternatif projeler üreterek enerji havuzunu genişletmeyi hedeflemektedir.

AYGAZ DOĞAL GAZ

Doğal gaz piyasasında faaliyet göstermekte olan Aygaz Doğal Gaz, sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) satışı ve iletimine ilave olarak, yurt içi piyasadan temin ettiği doğal gazı boru hatları üzerinden serbest tüketici statüsündeki kullanıcılara ulaştırmaktadır.

2012’ye göre, toplam satış cirosunda %130 oranında büyüme gösteren Şirket’in 2013 cirosu 434 milyon TL seviyesinde gerçekleşmiştir.