Yukarı

Arçelik

Toplam Ciro

(milyon TL)
11.098

İç Piyasa Pozisyonu

Türkiye’de beyaz eşya, ankastre ve klimada %50’nin üzerinde ve TV’de %30 seviyesinde pazar payı ile sektör lideri

Uluslararası Pozisyon

Arçelik A.Ş. sektöründe Avrupa’nın 3’üncü büyük şirketi

Romanya’da Arctic ve Güney Afrika’da Defy markaları ile açık ara pazar lideri

Uluslararası beyaz eşya markası Beko ile;

  • Avrupa beyaz eşya pazarında 3’üncü, solo beyaz eşya kategorisinde 2’nci
  • Batı Avrupa beyaz eşya pazarında 2’nci
  • Batı Avrupa’nın en çok satılan buzdolabı markası
  • İngiltere ve Litvanya’da beyaz eşya pazar lideri
  • Fransa ve Polonya beyaz eşya pazarlarında ilk

3 markadan biri

Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

%58

Vergi Öncesi Kâr

745 milyon TL

Net Kâr

598 milyon TL

Ortaklık Yapısı

Koç Holding %40,51
Diğer Koç %16,69
Burla Grubu %17,61
Halka Açık %25,19

www.arcelikas.com.tr

Son 5 yıldır Dünya Fikri Haklar Örgütü’nün (WIPO) Uluslararası Patent başvurusu listesinde ilk 200’de yer alan tek Türk şirketi


“Dünyaya Saygılı, Dünyada Saygın” vizyonuyla çevre dostu ürünler

Tüm iş süreçlerinde “Dünyaya Saygılı, Dünyada Saygın” vizyonuyla hareket eden Arçelik A.Ş., doğanın ve ekolojik sistemin korunmasına ve sürdürülebilir bir geleceğin oluşturulmasına katkı sağlamak amacıyla çevre dostu ürünler geliştirmekte; sınıfının en az enerji harcayan ve en düşük ses seviyesine sahip ürünlerini pazara sunmaktadır:

  • A %-45 enerji sınıfı ankastre fırın
  • A+++ %-10 enerji sınıfı kurutucu
  • A+++ %-50 enerji sınıfı çamaşır makinesi
  • A+++ %-10 enerji sınıfı bulaşık makinesi
  • A+++ enerji sınıfı dikey derin dondurucu
  • 41dBa - düşük ses seviyeli ankastre fırın

Gıda saklama, pişirme, hijyen, yıkama ve kurutma teknolojilerinde yenilikçi, enerji ve su kullanımında verimli, tasarımıyla fark yaratan ve kullanımda işlevselliğe önem veren öncü ürünler geliştirmektedir:

  • Dondurma yapma makineli 84cm No-Frost buzdolabı
  • Multimedya tablet ekranı ile internete bağlanabilen Arçelik 8860 SBS NY buzdolabı
  • Yeni sebzelik tasarımı ile sebzeleri saklama süresini 30 güne kadar uzatan 74cm No Frost kombi buzdolabı
  • “Hava yoğuşturmalı” teknolojisi ile kurutma için su tüketmeyen kurutmalı çamaşır makinesi
  • Alt sepette yoğun kirli tencereleri yıkarken, üst sepette hassas camlarınızı zarar vermeden temizleyen ve plastikler dahil tüm bulaşıkları A sınıfı kurutabilen “karma” program
  • 8 farklı pişirme bölmesi imkânı sunan indüksiyon ocak
  • Çerçevesiz tasarıma sahip TV modeli
  • Dünyada ilk olan televizyonda BabyWatch uygulaması
  • Televizyonun sesli kontrolüne ve ekranın Air Mouse ile kullanımına imkan veren Easy Remote kumanda
  • “Filter Sense” teknolojisiyle çayınızın tazeliğini iki kata kadar daha uzun süre koruyan, Türkiye’nin ilk ve tek otomatik çay makinesi, Gurme Çay Makinesi

Yatırımlar

2013’te, Romanya yeni buzdolabı hattının açılışı ile üretim kapasitesi yılda 2,5 milyon adede ulaşmış, Arctic Buzdolabı İşletmesi, Arçelik Eskişehir Buzdolabı İşletmesi’nden sonra Avrupa’daki en büyük buzdolabı üretim tesisi haline gelmiştir.

Güney Afrika’nın lider beyaz eşya üreticisi Defy’da ürün ve üretim sistemlerinin iyileştirilmesi yönünde yatırımlar gerçekleştirilmiştir. Bu sayede Ezakheni işletmesinde yeni model kombi buzdolabı ve yatay dondurucu üretilmektedir.

Arçelik A.Ş. Beylikdüzü Elektronik İşletmesi’nde, Yeni Nesil Yazar Kasa Mevzuatı’na uygun olarak hazırlanan, Türkiye’de ilk üretilen ve TÜBİTAK testlerini ilk tamamlayıp, mali onayı alınan Beko YazarkasaPos cihazını geliştirmiş ve pazara sunmuştur.

2013 yılında da büyümeye devam

Geçmiş 2 yılda cirosunda üst üste %20’nin üzerinde büyüme sağlayan Arçelik A.Ş., 2013’te de %5 seviyesinde büyüme gerçekleştirerek, üstün bir performans sergilemiş ve 11 milyar TL konsolide ciro seviyesini aşmıştır.

TV segmentinde Avrupa pazarındaki küçülme, Arçelik A.Ş.’nin toplam büyüme rakamını sınırlandırmıştır. Buna karşın; beyaz eşya kategorisinde kuvvetli büyüme devam etmiş, son 2 yılda üst üste %27 büyümenin ardından, 2013’te de %11 büyüme gerçekleştirmiştir.

Dünya çapında farklı coğrafyalara ürün ve hizmet sunan şirket, satışlarının %58’ini Türkiye dışı pazarlardan elde etmiştir.

Markalı büyüme stratejisi doğrultusunda, faaliyet gösterdiği pazarlarda satış adetlerini büyütmüş ve aynı zamanda daha yüksek kapasiteli, daha üst segment ürünler satmayı başarmıştır.

Arçelik A.Ş.’nin, operasyonel faaliyetlerinin yanı sıra, finansal gelir-gider yönetiminde sergilediği başarılı performans sonucu 2013 yılında kâr marjını yükseltmiştir.

Şirket hisse değeri, bir önceki yıla göre %8 artmıştır. 2013 yılsonu itibarıyla şirket piyasa değeri 8,2 milyar TL’ye ulaşmıştır. 2013’te gerçekleştirdiği ilk bono ihracı uluslararası yatırımcılar tarafından büyük ilgi görmüştür.

Başlıca ödüller

  • Türkiye İhracatçılar Meclisi “İnovasyon Liderliği”
  • Karbon Saydamlık Projesi “Karbon Saydamlık Performans Lideri Ödülü”
  • RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi ve GfK araştırması sonucu “En İtibarlı Şirket”
  • Ankara Bulaşık Makinesi, Çerkezköy Kurutma Makinesi ve Elektrik Motorları, Arctic Buzdolabı İşletmeleri için “Enerji Verimli Yeşil Tesisler” derecelendirmesinde en üst seviye olan Platinum Sertifika
  • ElektraBregenz markası ile, “Golden Plug” ödülleri ev aletleri kategorisinde 2’ncilik
  • Arçelik, Beko ve Grundig markalı ürünleri ile 7 kategoride “Plus X”, 11 farklı dalda “Red Dot” ve 2 ayrı ürün ile “IF Design” ödülleri

Gelecekte Arçelik

Geliştirdiği yenilikçi teknolojiler, akıllı ürünler ve katma değer yaratan çözümler ile sektöründe dünyanın önde gelen şirketlerinden biri olan Arçelik A.Ş.’nin başarısında Ar-Ge, inovasyon, kalite ve tasarım kritik öneme sahiptir. Şirket bu alanlardaki kesintisiz yatırımları sayesinde ve marka, pazar ve müşteri odaklı stratejisi doğrultusunda, farklı coğrafyalara özgü, tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak ve fark yaratacak ürün ve hizmet sunmayı sürdürecektir.

Arçelik A.Ş., uzun vadeli stratejik hedeflerine uygun olarak, “Dünyaya Saygılı, Dünyada Saygın” vizyonu doğrultusunda, küresel organizasyonunu genişletmeye devam edecektir. Şirketin odağında Türkiye pazarındaki liderliğini sürdürmek, Avrupa’da pazar payını artırmak, Orta Doğu, Afrika ve Asya Pasifik’teki varlığını güçlendirmek olacaktır.

Arçelik A.Ş., sürdürülebilir büyümesini destekleyen, güçlü ve istikrarlı finansal yapısı sayesinde gelişmekte olan pazarlardaki organik ve inorganik fırsatları, şirket satın alma ve/veya yeni pazara giriş suretiyle değerlendirecektir.

Arçelik A.Ş. tüm faaliyetlerinde ve süreçlerinde sürdürülebilir gelişim odağının yanı sıra, çevresel ve sosyal sorumluluklarının farkında olarak hareket etmeye ve kaynak verimliliğine en üst düzeyde hassasiyet göstermeye devam ederek sürdürülebilirlik konusunda Türkiye’de lider, dünyada söz sahibi olmaya devam edecektir.

Risk yönetiminde öncelikler

Arçelik A.Ş.’de risk yönetimi bütünsel bir bakış açısı ile ele alınmaktadır. Şirket’in kısa ve uzun vadeli hedeflerine ulaşmasına yönelik risk oluşturduğu düşünülen stratejik, operasyonel, finansal ve diğer bütün unsurlar, Yönetim Kurulu seviyesinden başlayarak organizasyonun her seviyesinde Kurumsal Risk Yönetimi metodolojisi çerçevesinde değerlendirilmektedir.