Yukarı
KOÇ HOLDİNG 2013 FAALİYET RAPORU
  • Türkiye’nin en büyük
    şirketler topluluğu

    Topluluğumuz, cirosu ve ihracatının yanı sıra, Borsa İstanbul’dan aldığı pay, ödediği vergiler ve yarattığı istihdam ile Türkiye’nin en büyük șirketler topluluğudur.
  • Lider ve global bir oyuncu
    Koç Topluluğu, Türkiye’de ve bölgesinde lider, dünya çapında önemli bir oyuncu olma kararlılığıyla sürdürülebilir ve kârlı büyümeye odaklanmaktadır.
  • 88 yıldır paydaşları için değer yaratan bir kurum
    Türkiye ekonomisindeki dalgalanmalar karşısında 88 yıldır gücüne güç katan Koç Topluluğu, tüm paydaşları için değer yaratmayı temel amaç edinmiştir.
“Müşterilerimiz velinimetimizdir.

Daima “en iyi” olmak, vazgeçilmez hedefimizdir.

En önemli sermayemiz, insan kaynağımızdır.

Amacımız, sürekli gelişmek için kaynak yaratmaktır.

Üstün iş ahlakı ve dürüst çalışma ilkelerine uymak, düsturumuzdur.”

Vehbi Koç
Kurucu
Şeref Başkanı’nın
mesajını okumak için
tıklayınız.
“Koç Topluluğu’nda geçmişten gelen deneyimlerimiz ve de yapısal geleneğimiz icabı içinde bulunduğumuz dönemleri titizlikle analiz ediyoruz. Elde ettiğimiz verileri üst üste koyarak, gerektiğinde geçmişteki uygulamalarımızdan ders alarak en doğru kararları almaya çalışıyoruz.”
Rahmi M. Koç
Şeref Başkanı
Yönetim Kurulu
Başkanı’nın değerlendirmesini
okumak için tıklayınız.
“Hedefimiz; geçmişimizden güç alarak, zamanın ruhunu doğru okuyarak, değişimleri fırsata çevirerek hep birlikte şirketlerimizi çok daha ileriye taşımaktır.”
Mustafa V. Koç
Yönetim Kurulu Başkanı
CEO’nun
değerlendirmesini
okumak için tıklayınız.
“Kaydettiğimiz güçlü büyüme, sektörlerimizdeki yurt içi ve yurt dışı liderlik pozisyonlarımızı daha da pekiştirdi.

Teknolojiye ve inovasyona yaptığımız yatırımlarla öncü rolümüzü sürdürmek en önemli önceliklerimizden biri olmaya devam ediyor.”
Osman Turgay Durak
CEO

Stratejimiz

Fark yaratabildiğimiz ve rekabet avantajımızın yüksek olduğu sektörlerde yer almak
Çeşitlendirilmiş portföy yapısıyla farklı sektör ve coğrafyalara ait riskleri asgariye indirmek
Marka gücümüzü ve teknolojiye olan hâkimiyetimizi en üst düzeyde kullanabilmek
Piyasa lideri ya da en yakın takipçisi olarak ölçek ekonomisinden en iyi şekilde faydalanmak

Başlıca Rekabet Avantajlarımız

Yüksek büyüme potansiyeli gösteren, sektörlerdeki lider pozisyonlarımız
Türkiye’nin en geniş dağıtım ağına ve müşteri veri tabanına sahip olmamız
Yüksek bilinirliği olan güçlü markalarımız
Satış öncesi, satış süresince ve satış sonrası yüksek hizmet kalitemiz
Güven ve başarının sembolü olarak algılanmamız
Global piyasalardaki lider pozisyonlarımız ve güçlü uluslararası ortaklıklarımız
Enerji bölümünü indirmek için tıklayınız.
  • Zamanın ruhunu doğru okuyarak 1920’li yıllarda girdiğimiz enerji sektöründe kesintisiz yatırımlarla büyüdük. 2002’de Türkiye’nin en hızlı büyüyen akaryakıt şirketi Opet’i, 2006’da tek rafineri şirketi Tüpraş’ı bünyemize katarak, lider LPG şirketimiz Aygaz ve elektrik üretim şirketimiz AES Entek ile bir enerji devi haline geldik.

    Önümüzdeki dönemde de ülkemiz ve hissedarlarımız için maksimum değer yaratmak hedefiyle yatırımlarımıza devam edeceğiz. Ülkemizin büyüyen temiz enerji ihtiyacının bilinciyle, ürün verimliliğini artırarak operasyonel mükemmelliği en üst düzeye çıkaracağız. Enerji sektöründe faaliyet gösterdiğimiz her alanda müşteri odaklı yaklaşımımızla Türkiye’de ve bölgemizdeki en önemli oyunculardan biri olmaya devam edeceğiz.

  • TÜPRAŞ

    Toplam Ciro

    (milyon TL)
    41.078

    İç Piyasa Pozisyonu

    Türkiye’nin rafinaj sektöründeki tek üreticisi
    Benzin, motorin, fuel oil ve jet yakıtından oluşan akaryakıt pazarı toplamında %60 pay

    Uluslararası Pozisyon

    Avrupa’nın 7’nci
    Dünyanın 28’inci büyük rafinaj kapasitesi

    Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

    %19

    Vergi Öncesi Kâr

    13 milyon TL

    Net Kâr

    1.197 milyon TL

    Ortaklık Yapısı

    Enerji Yatırımları A.Ş. %51,00
    Halka Açık %49,00

    www.tupras.com.tr

    TÜPRAŞ, yıllık 28,1 milyon tonluk ham petrol işleme kapasitesiyle yarattığı katma değer ve cirosuyla Türkiye’nin en büyük sanayi şirketidir.

    Devamı için tıklayınız.

  • OPET

    Toplam Ciro

    (milyon TL)
    17.846

    İç Piyasa Pozisyonu

    Beyaz ürünlerde

    %19,1 pazar payı ile 2’nci

    Siyah ürünlerde

    %13,4 pazar payı ile 2’nci

    Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

    %19

    Vergi Öncesi Kâr

    314 milyon TL

    Net Kâr

    258 milyon TL

    Ortaklık Yapısı

    Tüpraş %40,00
    Diğer Koç %10,00
    Öztürk Grubu %50,00

    www.opet.com.tr

    Türkiye akaryakıt dağıtım sektöründe 8 yıl üst üste müşteri memnuniyetinde lider

    OPET, Beyaz ürün pazarındaki sınırlı büyümeye rağmen, satışlarını 2012 yılına göre miktarsal olarak %10 artırmayı başarmıştır.

    Devamı için tıklayınız.

  • AYGAZ

    Toplam Ciro

    (milyon TL)
    6.005

    İç Piyasa Pozisyonu

    Kurulduğu 1961 yılından bu yana LPG sektörünün lideri
    Tüpgazda %42,6,
    Otogazda %24,3,
    Toplam LPG pazarında %28,7 pazar payı ile lider

    Uluslararası Pozisyon

    Avrupa’nın 5’inci büyük LPG dağıtım şirketi

    Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

    %10

    Vergi Öncesi Kâr

    237 milyon TL

    Net Kâr

    205 milyon TL

    Ortaklık Yapısı

    Koç Holding %40,68
    Diğer Koç %10,53
    LPG DC %24,52
    Halka Açık %24,27

    www.aygaz.com.tr

    53 yıldır kendimizi geliştirerek müşterilerin değişen ihtiyaçlarını ve beklentilerini en iyi şekilde karşıladık, ailenin bir parçası olduk.

    Kurulduğumuzdan bu yana güven ve kalite ile özdeşleşerek sektörün lider markası olduk.

    Devamı için tıklayınız.

  • AES ENTEK

    Koç Topluluğu’nun elektrik üretim şirketi olan AES Entek toplam 364 MW kurulu güce sahiptir. Bu kapasitenin, 300 MW’ı 2 doğal gaz çevrim santrali, 2 MW’ı gaz motoru bazlı kojenerasyon tesisi, 62 MW’ı ise Karaman’da 2, Samsun’da 1 adet olmak üzere 3 hidroelektrik üretim santralinden oluşmaktadır.

    2013’te 7.000 MW yeni yatırımın devreye alınması sonucunda, ülke kurulu gücü 64.050 MW’a, özel üretim şirketleri ve özel sektör tarafından işletilen otoprodüktör santrallerin kurulu gücü 31.500 MW’a ulaşmıştır. AES Entek’in 2013 yılsonu itibarıyla, konsolide satış geliri 341,6 milyon TL olarak gerçekleşmiştir.

    Ana ortaklardan AES’in ortaklık öncesinde faaliyette bulunan 3 hidroelektrik santrali, Şirket portföyüne 2013’te katılmıştır. Kırıkkale-Tüpraş tesislerinin yanına kurulacak olan yaklaşık 225 MW gücünde doğal gaz santralinin yatırım faaliyetleri devam etmekte olup, Botaş’tan doğal gaz bağlantı izni beklenmektedir. Oyak Grubu ile %50-50 ortaklığın olduğu 625 MW kapasiteli kömür santrali projesi üzerinde çalışmalar ise devam etmektedir.

    Şirket’in doğal gaz üretim tesislerinin baz yük santral olmasına rağmen esnek çalışma rejimine sahip olması, piyasa risklerine ve rakiplere karşı güçlü noktasıdır. Kocaeli tesisinde direkt bara ve buhar müşterilerine satışın olması da ayrı bir avantaj sağlamaktadır. Şirket’in sahip olduğu doğal gaz santralleri 2013’te, TEİAŞ’a sekonder frekans kontrol hizmeti vermeye başlayan sayılı üretim santralleri arasına girerek önemli bir gelir elde etmiştir. Aynı zamanda, Eltek Toptan Satış Şirketi’nin sistem fiyatlarının düşük olduğu dönemde devreye girmesi ve alternatif kaynaklardan alım yapabilmesi, AES Entek’in rekabet gücünü yükseltmektedir. Eltek 2013’te müşteri satış hacmini 2,5 katına çıkarmıştır.

    AES Entek alternatif kaynaklara önem vererek, yeni yatırım ve satın alımlar ile pazar payını yükseltmeyi hedeflemektedir.

    Devamı için tıklayınız.

  • DEMİR EXPORT

    Türkiye’nin en köklü ve büyük madencilik şirketlerinden biri olan Demir Export, ülke genelinde 13 farklı maden işletmesinde demir cevheri, bakır konsantresi, krom konsantresi, kömür üretimini ve satışını gerçekleştirmektedir.

    2012 yılında Manisa-Soma Kömür Havzası’nda yeraltından kömür üretimi için başlatılan hazırlık çalışmaları 2013 yılında da devam etmiş ve gerekli tam mekanize ekipman siparişleri verilmiştir. Sivas-Bakırtepe altın ve Kütahya-Kalkan demir cevheri üretim projelerinin 2014 yılı içinde devreye alınması için yatırımlara başlanmıştır. Bakırtepe Altın Projesi Çevresel Etki Değerlendirme raporunun hukuksal süreci devam etmekte olup, maden hazırlık çalışmalarına yıl içerisinde başlanması planlanmaktadır.

    Ayrıca, Sivas-Kangal’da Anadolu Birlik Holding A.Ş.’nin (Konya Şeker) düzenlediği ihale kazanılmış ve 15 ay süreli 8 milyon ton kömür üretim faaliyetine başlanmıştır. Sahada 20 yılı aşkın tecrübesi ile Demir Export, ihale sürecinde yapılan üretim planının ilerisinde üretim çalışmalarına devam etmektedir.

    Demir Export, 2013 yılında Türkiye’nin farklı lokasyonlarında altın, bakır, gümüş, çinko, kömür aramaları ve proje geliştirmeleri için 27.000 metrenin üzerinde sondaj yapmıştır.

    Sivas ilinde bulunan, 350 bin ton/yıl kapasiteli Purunsur sahasına komşu Ferrocom Madencilik (Taşlıtepe sahası), Demir Export tarafından 2013 yılı içerisinde satın alınmıştır. 2014 yılında Taşlıtepe sahasında yapılacak yatırımla birlikte, iki sahanın toplam 750 bin ton/yıl üretim kapasitesine ulaşması planlanmaktadır.

    Demir Export, 2013 yılında Türkiye’nin farklı lokasyonlarında altın, bakır, gümüş, çinko, kömür aramaları ve proje geliştirmeLERİ için 27.000 metrenin üzerinde sondaj yapmıştır..

    Devamı için tıklayınız.

Otomotiv bölümünü indirmek için tıklayınız.
  • Ülkemizin sanayileşme ihtiyacını doğru okuyarak 1950’li yıllarda başlattığımız otomotiv sektörü yatırımları ile bugün Türk Otomotiv sektöründe üretimin ve ihracatın yaklaşık %50’sini gerçekleştiren lider oyuncu olduk. Türk Otomotiv Sektörünü küresel bir oyuncu yapmakla kalmadık, ülkemizin ihracat şampiyonu konumuna da taşıdık.

    Önümüzdeki dönemde de tüketicilerimizin istek ve ihtiyaçlarını doğru okuyarak, yeni teknolojilere yaptığımız yatırımlarla ürün gamımızı yenileyeceğiz. İhracat pazarlarımızı çeşitlendirmeye, zamanımızın en önemli gerekliliği olan Ar-Ge ve inovasyona öncelik vererek iş ortaklarımız için küresel bir mühendislik ve üretim merkezi olmaya devam edeceğiz.

  • FORD OTOSAN

    Toplam Ciro

    (milyon TL)
    11.405

    İç Piyasa Pozisyonu

    Toplam endüstride %12,8 ile lider
    Hafif ticari araçlarda %26,4 ile 1’inci
    Kamyonda %21,3 ile 2’nci
    Binek araçta %8,8 ile 3’üncü

    Uluslararası Pozisyon

    %26,4 ile Avrupa’da en yüksek Ford ticari pazar payı; Avrupa’da en yüksek Ford pazar payına sahip 2’nci ülke

    Dünyada 79 ülkeye ihracat

    Türkiye’nin ABD’ye toplam ihracatının %8’i

    Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

    %64

    Vergi Öncesi Kâr

    452 milyon TL

    Net Kâr

    641 milyon TL

    Ortaklık Yapısı

    Koç Holding %38,46
    Diğer Koç %2,58
    Ford Motor Co. %41,04
    Halka Açık %17,93

    www.fordotosan.com.tr

    12 yıldır üst üste Türkiye’nin en çok satan otomotiv markası

    Devamı için tıklayınız.

  • TOFAŞ

    Toplam Ciro

    (milyon TL)
    7.038

    Lider Pozisyonlar

    Yurt içi pazarda en çok satan binek otomobil: Fiat Linea %5,6 pazar payı

    Yurt içi pazarda en çok satan hafif ticari araç: Fiat Doblo %11,5 pazar payı

    Satışlar içindeki yerli üretim payı itibarıyla uzun yıllardır sektörün lideri

    Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

    %60

    Vergi Öncesi Kâr

    477 milyon TL

    Net Kâr

    434 milyon TL

    Ortaklık Yapısı

    Koç Holding %37,59
    Diğer Koç %0,27
    Fiat %37,86
    Halka Açık %24,29

    www.tofas.com.tr

    Türk otomotiv sektörünü ileriye taşımak için bugünden 20 yıl sonrasını planlıyoruz.

    Müşteri beklentilerini iyi anlayarak yeni araç yatırımlarımızda Ar-Ge ve inovasyona öncelik veriyoruz.

    Devamı için tıklayınız.

  • TÜRKTRAKTÖR

    Toplam Ciro

    (milyon TL)
    2.175

    Lider Pozisyonlar

    %49 pazar payı ile lider

    Uluslararası Pozisyon

    New Holland TDD ile Case IH JX seri traktörlerin üretim merkezi

    66 serisi transmisyonlar için dünyadaki tek mühendislik ve üretim merkezi

    Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

    %30

    Vergi Öncesi Kâr

    320 milyon TL

    Net Kâr

    280 milyon TL

    Ortaklık Yapısı

    Koç Holding %37,50
    CNH Industrial Osterreich GmbH %37,50
    Halka Açık %24,93
    Diğer %0,07

    www.turktraktor.com.tr

    Sektörümüzde Türkiye’nin ilk Ar-Ge merkeziyiz.

    1954’ten beri tarıma yön veren teknoloji

    Devamı için tıklayınız.

  • OTOKAR

    Toplam Ciro

    (milyon TL)
    1.402

    Lider Pozisyonlar

    Türkiye otobüs pazarında 25 kişi ve üstü yolcu taşımacılığında lider

    Türk Silahlı Kuvvetleri’nin lider kara araçları tedarikçisi

    Türkiye’nin en büyük özel sermayeli savunma sanayi kuruluşu

    Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

    %15

    Vergi Öncesi Kâr

    108 milyon TL

    Net Kâr

    97 milyon TL

    Ortaklık Yapısı

    Koç Holding %44,68
    Diğer Koç %3,29
    Ünver Holding %24,81
    Halka Açık %27,22

    www.otokar.com.tr

    Devamı için tıklayınız.

    50 yıldır Türkiye’nin ilklerine imza atan şirket

    4 yıldır Türkiye’nin en çok tercih edilen otobüs markası

    Otobüs pazarında liderliğini sürdürmeyi hedefleyen OTOKAR, hafif kamyon segmentinde pazar payını artırmayı amaçlamaktadır.

  • OTOKOÇ OTOMOTİV

    Otokoç Otomotiv; Otokoç, Birmot, Avis, Budget ve Otokoç Sigorta markalarıyla toplam 148 noktada faaliyet göstermektedir. Otokoç markasıyla Ford, Ford Trucks ve Volvo; Birmot markasıyla Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep markalarının satış ve satış sonrası; Avis ve Budget markaları ile kısa dönemli kiralama ve operasyonel leasing hizmetlerini sunmaktadır.

    Otokoç Otomotiv, 2013 yılında otomotiv perakendeciliğinde Ford satışlarından %33, Fiat’tan %30, Alfa Romeo, Lancia, Jeep satışlarından %44, Volvo satışlarından %45 pay almıştır. 70.000’i aşan yeni araç satışı gerçekleştirerek, toplam pazardan %8 pay almaktadır. Kısa süreli araç kiralamada, Avis %26 büyüyerek 4.050 adet ile pazardaki liderliğini perçinlemiş, Budget %47 büyüyerek 1.350 adet araç parkına ulaşmıştır. Böylece Şirket, kısa dönemli araç kiralama pazarında uluslararası markalar arasında %51 pazara payına ulaşmıştır. Operasyonel kiralamada ise Şirket, cirosunu %32 oranında artırarak, 18.950 adetlik araç parkına ulaşmıştır.

    Şirket, Otokoç Samsun’da Volvo markası için hizmet vermeye başlayarak, Volvo nokta sayısını 6’ya çıkarmıştır. Birmot ve Otokoç Ataşehir’de yeni tesislerine taşınmış, Bursa’da Birmot Nilüfer ile ikinci tesiste faaliyetine başlamıştır. Otokoç Eskişehir İnönü’de ilk 4S kamyon Ford Trucks Plaza yatırımını gerçekleştirmiştir.

    Otokoç Otomotiv cirosu bir önceki yıla göre %17 artarak 3,5 milyar TL’ye, yatırım rakamı ise %71 artarak 743 milyon TL’ye ulaşmıştır.

    Otokoç Otomotiv, yeni yatırımlar ile hizmet ağını genişletmeyi, mevcut tesislerini yenilemeyi, kamyon segmentinde İstanbul’da yeni açacağı kamyon tesisi ile büyümeyi planlamaktadır.

    Devamı için tıklayınız.

Dayanıklı Tüketim bölümünü indirmek için tıklayınız.
  • 1955’de öncülük ettiğimiz yatırımla, bugün Türkiye’nin dayanıklı tüketimde %50’den fazla pazar payıyla en yaygın dağıtım ağına sahip lider markası Arçelik’i kurduk. Zamanın ruhu küresel büyümeyi fısıldarken, Beko markamızla Türkiye’yi dünya pazarlarında yükselterek 5 ülkede 14 üretim merkezi ile 100’den fazla ülkede ürün ve hizmet sunan yükselen bir global oyuncu haline geldik.

    Önümüzdeki dönemde de sürdürülebilir kârlı büyüme hedefimiz doğrultusunda; marka ve müşteriye odaklanan stratejimiz ile faaliyet gösterdiğimiz pazarlardaki payımızı artıracağız, gelişmekte olan pazarlardaki varlığımızı güçlendireceğiz. Ar-Ge ve inovasyona dayalı yatırımlarımızla katma değeri yüksek ürün ve hizmetler sunarak hem tüketicinin hem de zamanın ruhunu okumaya devam edeceğiz.

  • ARÇELİK

    Toplam Ciro

    (milyon TL)
    11.098

    İç Piyasa Pozisyonu

    Türkiye’de beyaz eşya, ankastre ve klimada %50’nin üzerinde ve TV’de %30 seviyesinde pazar payı ile sektör lideri

    Uluslararası Pozisyon

    Arçelik A.Ş. sektöründe Avrupa’nın 3’üncü büyük şirketi

    Romanya’da Arctic ve Güney Afrika’da Defy markaları ile açık ara pazar lideri

    Uluslararası beyaz eşya markası Beko ile;

    • Avrupa beyaz eşya pazarında 3’üncü, solo beyaz eşya kategorisinde 2’nci
    • Batı Avrupa beyaz eşya pazarında 2’nci
    • Batı Avrupa’nın en çok satılan buzdolabı markası
    • İngiltere ve Litvanya’da beyaz eşya pazar lideri
    • Fransa ve Polonya beyaz eşya pazarlarında ilk

    3 markadan biri

    Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

    %58

    Vergi Öncesi Kâr

    745 milyon TL

    Net Kâr

    598 milyon TL

    Ortaklık Yapısı

    Koç Holding %40,51
    Diğer Koç %16,69
    Burla Grubu %17,61
    Halka Açık %25,19

    www.arcelikas.com.tr

    Son 5 yıldır Dünya Fikri Haklar Örgütü’nün (WIPO) Uluslararası Patent başvurusu listesinde ilk 200’de yer alan tek Türk şirketi

    Avrupa’nın ve dünyanın tek çatı altında üretim yapan, en büyük kapasiteli beyaz eşya fabrikaları

    Devamı için tıklayınız.

  • ARÇELİK - LG

    Toplam Ciro

    (milyon TL)
    708

    Lider Pozisyonlar

    Klimada %50’den fazla pazar payı ile lider

    Uluslararası Pozisyon

    Orta Doğu ve Avrupa’nın en büyük klima üreticisi

    Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

    %33

    Arçelik-LG Orta Doğu ve Avrupa’nın en büyük klima üreticisidir.

    Devamı için tıklayınız.

Finans bölümünü indirmek için tıklayınız.
  • Koç-Amerikan Bank ile 1980’li yıllarda büyümeye başladığımız bankacılık sektöründe ülkemiz ekonomisi ve sektördeki değişimleri doğru okuduk ve 2005 yılında Yapı Kredi Bankası’nı da bünyemize katarak finans sektörünün en önemli oyuncularından biri olduk.

    Önümüzdeki dönemde de akıllı büyüme stratejimizi; müşteri odaklı bankacılık, güçlü ve çeşitlenen fonlama, sürdürülebilir performans ve sürekli yenilenen hizmet ağıMIZ ile birleştirerek, sektörde müşterisine en iyi ürün ve hizmeti sunan lider oyunculardan biri olmaya devam edeceğiz.

  • YAPI KREDİ

    Piyasa payları

    • Aktif büyüklüğüne göre Türkiye’nin 4’üncü en büyük özel bankası
    • Kredi hacminde %9,5 pazar payıyla 5’inci
    • Mevduat hacminde %9,1 pazar payıyla 6’ncı
    • Kredi kartı bakiyesinde %20,6 pazar payıyla lider
    • Finansal kiralamada %14,8, faktoringde %16,9 pazar payıyla lider
    • Yatırım fonlarında %18,2 pazar payıyla 2’nci, hisse senedi aracılık işlemlerinde %6,9 pazar payıyla 3’üncü
    • Şube sayısında %8,6 pazar payıyla 5’inci
    • Mobil bankacılıkta %10,9 pazar payıyla öncü

    Toplam Aktifler

    160 milyar TL

    Maddi Ortalama Özkaynak Kârlılığı

    %16,7 (Yapı Kredi Sigorta satış geliri dahil %25,7)

    Ortaklık Yapısı

    Koç Finansal Hizmetler %81,80
    Halka Açık %18,20

    www.yapikredi.com.tr

    Yapı Kredi, 2013 yılında müşteri tabanını güçlendirirken kârlılığını arttırmış, likiditesini etkin bir şekilde yönetirken, sermaye yapısını da sağlamlaştırmıştır.

    Yapı Kredi müşterilerine en hızlı ve kolay hizmeti sunmak adına yıl boyunca şube ağını daha da genişletmeye ve yenilikçi yaklaşımıyla alternatif dağıtım kanallarını geliştirmeye devam etmiştir.

    Devamı için tıklayınız.

  • YAPI KREDİ'NİN İŞTİRAKLERİ

    Yapı Kredi’nin performansını destekleyen ve sektörlerinde öncü konumlara sahip birçok finansal iştiraki bulunmaktadır. Yapı Kredi Leasing finansal kiralama işlem hacminde %14,8 payıyla son 5 yıldır liderdir. Yapı Kredi Faktoring, faktoring cirosunda %16,9 pazar payı ile 13 yıldır sektör liderliğini sürdürmektedir. Yapı Kredi Portföy Yönetimi yatırım fonlarında %18,2 pazar payıyla sektörde 2’nci, Yapı Kredi Yatırım Menkul Değerler ise hisse senedi aracılık işlemlerinde %6,9 pazar payıyla 3’üncü büyük konumundadır.

    Devamı için tıklayınız.

  • KOÇFİNANS

    Her türlü mal veya hizmet alımını kredilendirme faaliyetleri yürüten KoçFinans, Türkiye’de kurulan ilk finansman şirketi olup, başta otomotiv sektörü olmak üzere, hizmet sektörü ve konut kredileri alanlarında faaliyet göstermekte ve kredilendirdiği ürünlerin sigorta işlemlerine de aracılık yapmaktadır. Şirket’in, 2013 yılında kullandırdığı kredi tutarı 1.427 milyon TL, kredi portföy büyüklüğü ise 1.731 milyon TL’ye ulaşmıştır.

    6361 sayılı Finansal Kiralama, Faktoring ve Finansman Şirketleri Kanunu çerçevesinde, 13.12.2012 tarihi itibarıyla yasal altyapısı kanunla belirlenmiş bir sektör haline gelen finansman sektörünün bir oyuncusu olarak KoçFinans, ürün yelpazesini ve iş alanlarını kademeli olarak genişletmektedir.

    Şirket, 2013 yılında, kredi derecelendirme notunun belirlenmesine yönelik yürüttüğü çalışmalar sonucunda; (Ulusal) kısa vadeli (TR) A1 ve uzun vadeli (TR) A notu ile derecelendirilmiştir.

    KoçFinans, stratejilerini “Geleceği İnşa Et” teması üzerine kurgulamış olup, kredilendirme hizmeti verdiği iş alanlarını çeşitlendirerek, finansman ihtiyacının olduğu her alanda, hizmet kalitesi ile adından söz ettirmeyi hedeflemektedir.

    Devamı için tıklayınız.

Diğer Sektörler bölümünü indirmek için tıklayınız.
  • Zamanın ruhunu okuyarak hizmet sektörüne önem verdik ve toplumumuz için hayatın her alanında değer yaratmaya özen gösterdik. Yaşam alanlarını güzelleştirme eğilimini Türkiye’ye taşıyarak ev geliştirme perakendeciliğinde doğru zamanda yer aldık. Entelektüel ve duygusal ihtiyaçların turizm ve seyahat alanlarına da kaymasıyla turizm, duty free, otelcilik ve marina hizmetlerimizin coğrafyasını ve içeriğini sürekli geliştirdik. Yaklaşık 50 yıldır var olduğumuz gıda üretiminde yaşam standartları ve tüketici tercihlerindeki değişim çerçevesinde ürün portföyümüzü sürekli geliştirdik. Bilgi teknolojileri ve dış ticarette ülkenin ve zamanın gerekliliklerine uygun çözümler ürettik.

    Önümüzdeki dönemlerde de faaliyet gösterdiğimiz alanlarda müşteri talepleri ve ihtiyaçlarındaki değişimleri göz önünde tutarak katma değerli ürünlerimizle en yenilikçi ve en kaliteli ürünleri en uygun fiyatlarla sunmaya devam edeceğiz.

  • TAT GIDA

    Toplam Ciro

    (milyon TL)
    793

    İç Piyasa Pozisyonu

    Ketçapta %31,8 ciro payıyla,
    Salçada %30,6 ciro payıyla,
    Domates ürünlerinde %64,8 ciro payıyla
    Pastörize sütte %37,8 ciro payıyla
    Premium makarnada %51,5 ciro payıyla lider

    Yurt Dışı Gelirlerinin Payı

    %6

    Vergi Öncesi Kâr

    27 milyon TL

    Net Kâr

    2 milyon TL (Durdurulan faaliyetlerin etkisi hariç 22 milyon TL)

    Ortaklık Yapısı

    Koç Holding %43,65
    Diğer Koç %9,68
    Kagome Co. Ltd. %3,73
    Sumitomo Corp. %1,53
    Halka Açık %41,41

    www.tatgida.com.tr

    Sağlıklı, genç ve pratik ürünler ile Tat Gıda ürün portföyü gelişiyor.

    Türkiye’de pastörize süt kategorisini genç ve yenilikçi ürünlerle büyüten marka; SEK

    Devamı için tıklayınız.

  • DÜZEY

    1975 yılında kurulan Düzey Pazarlama 2013 yılını ciro olarak %11’lik bir büyümeyle başarılı bir şekilde sonlandırmıştır.

    Düzey Pazarlama; Koç Grubu’nun ürettiği Tat, Maret, Sek, Pastavilla markalı gıda ürünlerinin yanı sıra General Electric Ampulleri, Landlite Enerji Tasarruf Ampulleri, Ekin Bakliyat, Rest Temizlik Ürünleri, Prenses Şeker, Şölen Çay ve Sony marka pillerin dağıtımını, hızlı tüketim ürünleri satış ve dağıtımında 2003 yılından itibaren kullandığı distribütörlük sistemini geliştirerek sürdürmektedir. Ayrıca büyük şehirlerin potansiyelini göz önüne alarak bu yerlerde kendi ekibi ile sahada yer almaktadır.

    Diğer taraftan, 2011 yılı içerisinde Nutella ve Kinder markalarının üreticisi olan 7 milyar Euro’luk cirosuyla dünyanın 4’üncü büyük çikolata ve şekerleme devi İtalyan Ferrero Grubu’nun Türkiye dağıtımını gerçekleştirmeye başlamıştır. Bu işbirliği sayesinde ulaştığı nokta sayısını yaklaşık 40.000’den 70.000’lere taşımıştır. Lojistik ve teknolojik alt yapısını da buna paralel olarak geliştirmektedir.

    Düzey; son yıllarda yakaladığı büyümeyi 2014 ve sonrasında da sürdürecek, tedarikçileri ve çalışanlarının desteği ile sektördeki öncü rolüne devam edecektir.

    Devamı için tıklayınız.

  • SETUR

    Setur, sunduğu hizmetler ve çıkardığı ürünler ile 1973 yılından bu yana sektörün en köklü şirketi ve turizmin her dalında hizmet veren tek oyuncusu konumundadır.

    Kurumsal bilet alanında 96 ülkede 1.300’den fazla ofise sahip olan BCD Travel’ın Türkiye temsilciliği ve dünyanın lider lüks seyahat markası Abercrombie&Kent’in imtiyazlı Türkiye temsilciliğinin yanı sıra Orient Express, Uniglobal ve Costa temsilciliklerini de bünyesinde barındırmaktadır. 2013 yılı toplam cirosu 921 milyon TL olan Setur’un satış noktaları iyileştirilerek artırılmış, 5 acente ve 7 vize başvuru merkezinin yanı sıra, 41 yetkili acente ve 248 online acente sayısına ulaşılmıştır.

    Setur’la Tatil Mutluluktur

    Herkes İçin Engelsiz Tatil

    Devamı için tıklayınız.

  • SETUR MARİNALARI

    Setur Marinaları; Kalamış ve Fenerbahçe, Yalova, Ayvalık, Çeşme, Kuşadası, Marmaris, Finike, Kaş, Antalya ve Midilli Marina olmak üzere toplam 10 marinada yatçılara denizde ve karada konaklama, travel lift, alt yıkama, elektrik-su, kiracıları aracılığı ile restaurant, market, alışveriş ve teknik bakım hizmetlerini dünya standartlarında sunmaktadır. Yurt içinde 5.257, yurt dışında 257 olmak üzere toplam 5.514 adetlik kapasiteye sahiptir. %27 pazar payıyla yurt içinde pazar lideri olan Setur Marinaları’nın doluluk oranı 2013 yılında %100 olarak gerçekleşmiştir.

    Setur Marinaları, 2013 Eylül ayında, 385 kapasiteli Setur Antalya Marina’yı Çelebi Grubu’ndan satın alarak Marinalar zincirine dahil etmiştir.

    Setur Marinaları, SKALİTE 2013-Turizmde Kalite Ödülleri’nde “Marina” kategorisinde ödüle layık görülmüştür.

    Setur Marinaları’nın 2013 yılı toplam cirosu 78 milyon TL olarak gerçekleşmiştir.

    Devamı için tıklayınız.

  • DİVAN

    Divan Grubu 12 otel, 20 pastane, 41 fırın, 12 restaurant, 2 stadyum operasyonu, 3 ziyafet birimi ile faaliyet göstermektedir. Sektörde otelcilik, üretim, davet organizasyonu, cafe-restaurant işletmeciliğinin bir arada yapılması ile sinerji yaratmakta; bunun da etkisi ile, başta otelcilik olmak üzere büyüme stratejileri doğrultusunda genişleme planlarını hayata geçirmektedir.

    Uluslararası otel zincirleri alt markaları ile de Türkiye’de yer almakta olduğundan pazarda varlığını kuvvetlendirmek için “Divan” ile birlikte “Divan Suites”, “Divan Express” markalarını yaratmıştır. Aynı zamanda rezidans sektöründe “Divan Residence” ve “Managed by Divan” markaları ile özel projelerde yer alınması planlanmaktadır.

    Divan: Her zaman güvenilir, her zaman misafirperver

    Divan: Eskimeyen Klasikler

    Divan: Nesilden nesile geçen lezzetler

    Devamı için tıklayınız.

  • KOÇTAŞ

    41 mağazası ve 218.000 m2’lik satış alanı ile sektör lideri olan Koçtaş, 2013’te 5 yeni mağaza açılışı gerçekleştirerek bulunduğu il sayısını 21’e çıkarmış ve aynı yıl Koçtaş kasalarından 10 milyondan fazla müşteri geçmiştir. Şirket’in müşterilere daha yakın olabilmek ve tüketicilerin daha basit ve anlık tamirat, bakım ve onarım ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile açılan küçük formatlı Koçtaş Fix mağazalarının sayısı ise 2013 yılında İstanbul’da açılan 2 yeni mağaza ile beraber 4’e ulaşmıştır.

    Koçtaş’ın marka bilinirliği %100 olurken; müşteri memnuniyeti endeksinde sektör bağlılık ortalamasını 6 puan geçerek sektördeki bağlılığı en yüksek marka olmuştur.

    Koçtaş’ın marka bilinirliği %100 olurken; müşteri memnuniyeti endeksinde sektör bağlılık ortalamasını 6 puan geçerek sektördeki bağlılığı en yüksek marka olmuştur.

    Devamı için tıklayınız.

  • RMK MARİNE

    1997’de Koç Topluluğu’na katılarak RMK Marine adını alan tersane, Tuzla’da tankerler, açık deniz hizmet gemileri, römorkörler, askeri gemiler ve süperyatlar inşa etmekte ve bunların bakım ve onarımı konularında hizmet sunmaktadır.

    RMK Marine, ilgili bölümleri ile bünyesinde tasarım ve anahtar teslimi çözüm sağlayan ilk özel sektör Türk tersanesidir. Türkiye’deki askeri tersaneler de dâhil olmak üzere “NATO AQAP 2110 Endüstriyel Kalite Güvence, Denetim Belgesi”ne sahip iki tersaneden biridir. Bu belgeyle tasarım yeteneği sertifikalandırılmış Türkiye’deki ilk özel sektör tersanesidir.

    RMK Marine, ilgili bölümleri ile bünyesinde tasarım ve anahtar teslimi çözüm sağlayan ilk özel sektör Türk tersanesidir.

    Devamı için tıklayınız.

  • KOÇSİSTEM

    KoçSistem, Türkiye’nin önde gelen bilişim hizmetleri şirketi olarak mobil teknolojiler, bulut bilişim, yönetilen hizmetler gibi iş dünyasını şekillendiren alanlara odaklanma stratejisini sürdürmüş ve önemli pazar liderlikleri elde etmiştir.

    Bulut bilişim hizmetlerini Maximus Kurumsal Bulut Hizmetleri markası altında toplayan KoçSistem, IDC verilerine göre %19 pay ile Türkiye Kurumsal Bulut Pazarı lideri olmuştur. Türkiye Bulut Ödülleri’nde “En İyi Ticari Sektör Örnek Vakası” kategori birinciliğinin ardından Türkiye’yi, Euro Cloud 2013’te temsil etme hakkı elde etmiştir. İK Bulut Bordro Yönetim Hizmeti’ni pazara sunmuş, bu ürünü ile Türkiye’nin ilk insan kaynakları bulut uygulamasını hayata geçirmiştir.

    Zamanın ruhunu doğru okuyan KoçSistem, farkını pazar liderlikleri ile tescilledi.

    Devamı için tıklayınız.

  • BİLKOM

    30 yıldır değişime yön veren global bilişim markalarının Türkiye distribütörlüğünü yürüten Bilkom, katma değerli hizmet anlayışıyla sektöründe fark yaratmakta ve Türkiye’nin dijital yaşam koçu olarak başarı çıtasını her geçen gün yükseltmektedir.

    Türkiye’nin Dijital Yaşam Koçu Bilkom 30 yıldır zamanın önünde

    Devamı için tıklayınız.

  • RAM DIŞ TİCARET

    Kuruluşundan bu yana komşu ülke pazarlarında müşteri memnuniyetine önem vererek sürdürülen ticari faaliyetler Ram Dış Ticaret’i uluslararası ağırlığı olan, güvenilir bir ticari ortak konumuna taşımıştır.

    Geçmişten geleceğe çağdaş ticaretin anahtarı: Ram

    Devamı için tıklayınız.

  • ZER

    Zer Merkezi Hizmetler, 2003 yılından bu yana Koç Topluluğu şirketlerine ve dış müşterilere, toplu satınalmanın yarattığı sinerji ve ölçek ekonomisi etkisiyle pazarlama, hizmet, malzeme ve lojistik alanlarında değer yaratmakta ve şirketlerin ana işlerine daha fazla odaklanmalarına yardımcı olmaktadır.

    Faaliyetler, “mevcut işlerde sürekliliği sağlamak”, “potansiyeli maksimize etmek”, “mükemmeliyet merkezli olmak” ve “ paydaş memnuniyeti artırmak” stratejileri doğrultusunda yürütülmektedir.

    Zer ortağı olduğu elektronik satın alma konusunda öncü konumundaki Promena şirketinin tüm hisselerini 2013 yılında satın almış ve iki şirket Zer çatısında birleşmiştir.

    ZER Merkezi Hizmetler faaliyetlerini, “mevcut işlerde sürekliliği sağlamak”, “potansiyeli maksimize etmek”, “mükemmeliyet merkezli olmak” ve “ paydaş memnuniyeti artırmak” stratejileridoğrultusunda yürütmektedir.

    Devamı için tıklayınız.